Když s klienty probíráme strategie pro rozvoj jejich firmy, často slýchávám následující námitku:
“Je mi to jasné.
Přesně vím, co máme dělat.
Ale kde na to mám vzít čas?”
Moje odpověď bývá následující…
Pokud máme během roku 253 pracovních dní a pracujeme třeba jen 8 hodin denně, máme k dispozici celkem 2024 hodin práce. Pokud vyděláváme 20.000 Kč měsíčně, hodnota naší práce činí 118 Kč/hod. Pokud vyděláváme 50.000 Kč, hodnota jedné hodiny naší práce je 296 Kč. A pokud vyděláváme 100.000 Kč měsíčně, v přepočtu na hodinu práce to je 593 Kč.
Pro mnoho lidí to bývá poprvé, co si hodnotu své práce spočítají a další postup je potom jasný:
-
- 1. Položit si u každého úkolu/problému/situace otázku, zda jej musím skutečně řešit osobně… nebo zda jej můžu delegovat na někoho jiného.
-
- 2. Vybrat (nebo si najmout) ke splnění úkolu osobu, která to zvládne za méně, než kolik by to – při naší hodinové sazbě – stálo nás.
U každého úkolu tak v podstatě děláme malé výběrové řízení na osobu, která jej zvládne v požadované kvalitě za nejnižší celkovou cenu.
A výsledkem tohoto cvičení bývá vyčištění pracovního kalendáře od mnoha naléhavých, ale méně důležitých úkolů, které může převzít někdo jiný… a využití ušetřeného času k realizaci aktivit, které přinesou požadované zvýšení prodeje.
Které z vašich úkolů zadáte v následujících 7 dnech “levnějšímu dodavateli”?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak nejrychleji? Pokud chcete například ušetřit čas, který dnes musíte věnovat rozvoji a motivaci vašich prodejců, řadě manažerům se osvědčilo vybrat některé z těchto prodejních pomocníků, předat je dotyčnému k poslechu a požádat jej, aby přišel s minimálně třemi konkrétními nápady, jak pomocí těchto postupů zvýšit své prodejní výsledky.