Odchází ke konkurenci? (46)

“Asi polovina zákazníků je stálých.
A ta druhá polovina – ta se nám tu střídá.
Někteří přicházejí. Jiní začnou nakupovat u konkurence.
Tak se to mění. S tím nic neuděláme…”

Když tato slova pronesl na konzultaci jeden z klientů, vytáhl jsem kalkulačku:

“Ta polovina zákazníků, co se vystřídá, kolik to je z celkového obratu? A kdybychom zastavili při odchodu třeba jen 25 % z těchto lidí a udrželi je u vás, kolik by to pro vás znamenalo?”

Číslo, které jsme vypočítali, mělo na konci šest nul… a já jsem v duchu zajásal. Právě jsme totiž vyrobili bič, kterým se může klient sám popohánět:

Zatímco dříve mávali jeho lidé nad nějakými postupy k udržení zákazníků rukou (“však on přijde někdo další”), teď měli přesně spočítáno, o kolik se vlastně bojuje.

Každé rozhodnutí se tedy porovnávalo s tímto číslem.

A právě toto číslo pomáhá v praxi provést opatření, která odchodům zákazníků brání nebo je minimalizují.

Kolik zachráníte, když zastavíte v odchodu ke konkurenci třeba jen 25 % zákazníků, kteří u vás přestanou každý rok nakupovat? 

Úspěšný týden přeje…

Odchází ke konkurenci? (46) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Nechcete čekat? Praktický návod, jak odchodu zákazníků ke konkurenci zabránit, najdete přitom kliknutím sem.


Kategorie

opatření k odchodům zákazníků, zastavit odchod ke konkurenci


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...