“Asi polovina zákazníků je stálých.
A ta druhá polovina – ta se nám tu střídá.
Někteří přicházejí. Jiní začnou nakupovat u konkurence.
Tak se to mění. S tím nic neuděláme…”
Když tato slova pronesl na konzultaci jeden z klientů, vytáhl jsem kalkulačku:
“Ta polovina zákazníků, co se vystřídá, kolik to je z celkového obratu? A kdybychom zastavili při odchodu třeba jen 25 % z těchto lidí a udrželi je u vás, kolik by to pro vás znamenalo?”
Číslo, které jsme vypočítali, mělo na konci šest nul… a já jsem v duchu zajásal. Právě jsme totiž vyrobili bič, kterým se může klient sám popohánět:
Zatímco dříve mávali jeho lidé nad nějakými postupy k udržení zákazníků rukou (“však on přijde někdo další”), teď měli přesně spočítáno, o kolik se vlastně bojuje.
Každé rozhodnutí se tedy porovnávalo s tímto číslem.
A právě toto číslo pomáhá v praxi provést opatření, která odchodům zákazníků brání nebo je minimalizují.
Kolik zachráníte, když zastavíte v odchodu ke konkurenci třeba jen 25 % zákazníků, kteří u vás přestanou každý rok nakupovat?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Nechcete čekat? Praktický návod, jak odchodu zákazníků ke konkurenci zabránit, najdete přitom kliknutím sem.