Metoda je to jednoduchá… a můžete ji sami vyzkoušet:
Jakmile začne zákazník na jednání mluvit, sáhnete do tašky, vytáhnete blok s perem a zeptáte se: “Nebude vám vadit, když si budu dělat poznámky, že ne?”
Většina zákazníků přikývne, že můžeme (a mnozí budou potěšeni, jak moc nám na jejich slovech záleží) a mi si můžeme zapisovat.
Proč bychom to dělali?
Při jednání často chválíme naši firmu, předvádíme naše produkty a rozplýváme se nad našimi službami.
Pokud ale nevíme, co zákazník vlastně chce, je to nejen zbytečné, ale také otravné.
Začneme-li si ale zapisovat to, co zákazník říká, přinutí nás to k tomu, abychom více poslouchali a méně mluvili. A na konci jednání se pak můžeme podívat do našich poznámek a říct:
“Podle toho, co jste mi tady říkal, potřebujete A, B a C. Přemýšlel jsem o tom, jak bychom vám mohli pomoct a napadlo mě následující…”
Zákazník vidí, že přesně víte, co potřebuje. Vy dostáváte prostor představit vaši nabídku tak, aby přesně odpovídala jeho požadavkům. A protože navíc nepůsobíte jako “prodejce”, ale spíše jako pomocník, cesta k uzavření objednávky je zcela přirozená.
Jak v následujících 7 dnech využijete “poznámkovou” metodu prodeje?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak to urychlit? Pokud chcete navíc rychle poznat metody, kterými vaše zákazníky přesvědčit k nákupu, sbírku těch nejlepších najdete kliknutím sem.