Většina z nás má strach z odmítnutí a tato obava se projevuje i při prodeji:
Ukázali jsme zákazníkovi přednosti naší nabídky.
Vysvětlili jsme mu dodací podmínky, záruky a cenu.
A teď čekáme, až vysloví ono slastné: „Kupuji“.
Vytoužený závěr má ale obchodní jednání jen v našich představách.
V praxi se totiž zákazníci do nákupu sami od sebe nehrnou.
A chceme-li tedy získat objednávku, musíme překonat přirozený strach… a zákazníka se zeptat:
„Můžu to tedy sepsat?“
„Mám to pro vás tedy objednat?“
„Je to tedy velikost, kterou chcete?“
Ano, přímá otázka vyvolá někdy přímé odmítnutí. Často ale vyvolá pozitivní reakci. A nechceme-li trávit dny a týdny nekonečnými prezentacemi bez výsledku, musíme zkrátka náš strach překonat… a o objednávku požádat.
Jak v následujících 7 dnech změníte způsob, jakým žádáte na konci prezentace o objednávku?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat dnes? Některé změny v prodejních postupech jsou na první pohled jednoduché, přitom právě tyto „drobnosti“ vydělají nakonec vaší firmě nejvíce. Unikátní návod, jak právě tyto „jednoduché“ postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.