fbpx

Zelená linka? (27)

V minulém tipu jsme si říkali, že mezi zákazníkem a objednávkou by neměla stát žádná překážka.

A zástupci telefonních společností hned dodají, že bychom proto měli zřídit “bezplatnou” zelenou linku pro příjem objednávek. Hovorné pak totiž neplatí zákazník, ale prodávající. A zákazník se tedy nebude ostýchat kvůli poplatkům za spojení svou objednávku zatelefonovat.

Přestože odstraňování překážek sám navrhuji, při zřizování zelené linky ale doporučuji opatrnost.

Poplatek, který musíte zaplatit za příchozí hovor, se sice pohybuje kolem 0,90 Kč/min., ale týká se jen volání z pevné linky. Pokud ale zákazník volá z mobilu, což tvoří většinu hovorů, za každou minutu zaplatíte cca 3,70 Kč… a zelená linka se tak může výrazně prodražit.

Zelené linky byly původně zavedeny v šedesátých letech v USA jako reakce na rozmach televizního vysílání proto, aby zákazníci mohli objednávat zboží a rezervovat služby po celé zemi bez obavy z vysokých účtů za dálkové hovory.

Protože jsme ale v rozlohou mnohem menší ČR, několik let již nerozlišujeme mezi místními a dálkovými hovory a hovorné z mobilu se pohybuje v korunách za minutu, pro většinu zákazníků není (ne)placení za telefonickou objednávku tématem k úvaze. Zejména pak v případě, pokud jsou vaší klientelou jiné firmy.

Pokud ale chcete zákazníkům vyjít vstříc, řada firem v inzerci nabízí, aby je zákazník pouze prozvonil a oni mu zavolají zpět. Nebo zřizují telefonní čísla u různých operátorů a zákazník výběrem toho svého platí jen za spojení ve vlastní síti.

Jak v následujících 7 dnech vyhodnotíte cenu/přínos různých variant telefonních čísel pro příjem objednávek?

Úspěšný týden přeje…

Zelená linka? (27) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Chcete výsledky? Řadu postupů, jak si “připoutat” zákazníky a neutrácet přitom zbytečné peníze, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV