fbpx

Když o vás mluví, tak aby to k něčemu bylo… (26)

V posledních několika tipech se spolu bavíme o tom, jak dosáhnout, aby vyhledávače umístily odkaz na vaše stránky v ideálním případě na první místo.

Musíme si přitom ale uvědomit, že vyhledávač není člověk, ale stroj.

Robot.

A to je důležité z následujícího důvodu…

Řekli jsme si, že vyhledávač bude na první místa výsledků hledání dávat odkazy na stránky, o kterých v souvislosti se zadaným klíčovým výrazem (obrazně) hezky a často mluví mnoho ostatních důvěryhodných a důležitých stránek.

Musíme si ale uvědomit, že když na oněch stránkách popisují např. výbornou zkušenost s naším servisním technikem, robot to jako stroj nechápe.

Vidí a chápe jen strojově srozumitelné indicie.

A jednou z těch nejdůležitějších je text, který se zobrazuje lidskému oku u každého prokliknutelného odkazu.

Každý prokliknutelný odkaz se totiž skládá ze dvou částí: Z té, kterou vidí na obrazovce naše oko. A z internetové adresy, kam nás kliknutí zavede.

Vaše oko teď na obrazovce uvidí dva stejné odkazy, ale když na ně kliknete, každý vás zavede jinam:

a. Ke zvýšení prodeje vám pomůže tento průvodce…

b. Ke zvýšení prodeje vám pomůže tento průvodce…

A funguje to i obráceně, kdy různé texty mohou vést na stejnou adresu:

a. Připravil jsem praktické tipy a metody, které přivedou na vaše stránky více zákazníků.

b. I z vašich stránek můžete udělat “magnet na zákazníky”.

Vyhledávací robot nevnímá celý pochvalný článek jako člověk, ale vidí a do své paměti si ukládá u každé internetové adresy (mimo jiné) ten okem viditelný a kliknutelný text. A pro nás je tedy extrémně důležité, aby odkazy na naše stránky v té okem viditelné a kliknutelné části nezmiňovaly náš název, ale zejména ta klíčová slova, která zákazníci pomocí vyhledávače hledají.

Vyrábíme-li tedy čokoládu, s odkazem typu “Nejsladší čokoládu vyrábí Firma XYZ” s proklikem na www .firmaxyz. cz moc parády neuděláme.

I když totiž dosáhneme toho, aby na nás s tímto odkazem ukazovalo na internetu deset tisíc stránek, robota všechny ty stránky jen utvrdí v tom, že když bude někdo hledat “firma XYZ” má mu nabídnout právě naše stránky. Protože u odkazu www. firmaxyz. cz má v paměti mnohokrát zapsanou asociaci s “firma XYZ”.

My ale nechceme přivést pomocí vyhledávače ty zákazníky, kteří nás už znají a používají vyhledávač jen z lenosti, aby si nemuseli pamatovat a vypisovat naši adresu.

Chceme přivést hlavně nové zákazníky. Ty, kteří do vyhledávače zadávají klíčová slova, která nějak souvisejí s tím, co prodáváme či vyrábíme.

Když tedy lidé napíší do vyhledávače dotaz “nejsladší čokoláda”, vyhledávací robot (mimo jiné) hledá stránky, u kterých na jiných stránkách viděl, že nejčastější spojení “nejsladší čokoláda” vedlo právě na naše stránky.

A právě proto potřebujeme, aby odkaz na naše stránky zněl třeba

“Firma XYZ je výrobcem nejsladší čokolády” (kde proklik vede na www .firmaxyz. cz)

Robot si tak pamatuje spojení nejsladší čokoláda = www .firmaxyz. cz

A když pak někdo hledá výraz “nejsladší čokoláda” a robot vidí, že mnoho dalších stránek přiřazuje tento výraz právě našemu webu, nabídne tazateli právě naši stránku.

Jak v následujících 14 dnech zařídíte, aby ostatní stránky neodkazovaly na váš web jménem vaší firmy, ale klíčovými slovy, které zákazníci píší do vyhledávače? 

Úspěšný týden přeje…

Když o vás mluví, tak aby to k něčemu bylo... (26) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak proměnit vaše stránky v “prodejce”, který bude vodit další zákazníky? Sbírku postupů, které udělají z vašich stránek “magnet na zákazníky”, najdete kliknutím kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VIII