V posledních několika tipech se spolu bavíme o tom, jak dosáhnout, aby vyhledávače umístily odkaz na vaše stránky v ideálním případě na první místo.
Musíme si přitom ale uvědomit, že vyhledávač není člověk, ale stroj.
Robot.
A to je důležité z následujícího důvodu…
Řekli jsme si, že vyhledávač bude na první místa výsledků hledání dávat odkazy na stránky, o kterých v souvislosti se zadaným klíčovým výrazem (obrazně) hezky a často mluví mnoho ostatních důvěryhodných a důležitých stránek.
Musíme si ale uvědomit, že když na oněch stránkách popisují např. výbornou zkušenost s naším servisním technikem, robot to jako stroj nechápe.
Vidí a chápe jen strojově srozumitelné indicie.
A jednou z těch nejdůležitějších je text, který se zobrazuje lidskému oku u každého prokliknutelného odkazu.
Každý prokliknutelný odkaz se totiž skládá ze dvou částí: Z té, kterou vidí na obrazovce naše oko. A z internetové adresy, kam nás kliknutí zavede.
Vaše oko teď na obrazovce uvidí dva stejné odkazy, ale když na ně kliknete, každý vás zavede jinam:
a. Ke zvýšení prodeje vám pomůže tento průvodce…
b. Ke zvýšení prodeje vám pomůže tento průvodce…
A funguje to i obráceně, kdy různé texty mohou vést na stejnou adresu:
a. Připravil jsem praktické tipy a metody, které přivedou na vaše stránky více zákazníků.
b. I z vašich stránek můžete udělat „magnet na zákazníky“.
Vyhledávací robot nevnímá celý pochvalný článek jako člověk, ale vidí a do své paměti si ukládá u každé internetové adresy (mimo jiné) ten okem viditelný a kliknutelný text. A pro nás je tedy extrémně důležité, aby odkazy na naše stránky v té okem viditelné a kliknutelné části nezmiňovaly náš název, ale zejména ta klíčová slova, která zákazníci pomocí vyhledávače hledají.
Vyrábíme-li tedy čokoládu, s odkazem typu „Nejsladší čokoládu vyrábí Firma XYZ“ s proklikem na www .firmaxyz. cz moc parády neuděláme.
I když totiž dosáhneme toho, aby na nás s tímto odkazem ukazovalo na internetu deset tisíc stránek, robota všechny ty stránky jen utvrdí v tom, že když bude někdo hledat „firma XYZ“ má mu nabídnout právě naše stránky. Protože u odkazu www. firmaxyz. cz má v paměti mnohokrát zapsanou asociaci s „firma XYZ“.
My ale nechceme přivést pomocí vyhledávače ty zákazníky, kteří nás už znají a používají vyhledávač jen z lenosti, aby si nemuseli pamatovat a vypisovat naši adresu.
Chceme přivést hlavně nové zákazníky. Ty, kteří do vyhledávače zadávají klíčová slova, která nějak souvisejí s tím, co prodáváme či vyrábíme.
Když tedy lidé napíší do vyhledávače dotaz „nejsladší čokoláda“, vyhledávací robot (mimo jiné) hledá stránky, u kterých na jiných stránkách viděl, že nejčastější spojení „nejsladší čokoláda“ vedlo právě na naše stránky.
A právě proto potřebujeme, aby odkaz na naše stránky zněl třeba
„Firma XYZ je výrobcem nejsladší čokolády“ (kde proklik vede na www .firmaxyz. cz)
Robot si tak pamatuje spojení nejsladší čokoláda = www .firmaxyz. cz
A když pak někdo hledá výraz „nejsladší čokoláda“ a robot vidí, že mnoho dalších stránek přiřazuje tento výraz právě našemu webu, nabídne tazateli právě naši stránku.
Jak v následujících 14 dnech zařídíte, aby ostatní stránky neodkazovaly na váš web jménem vaší firmy, ale klíčovými slovy, které zákazníci píší do vyhledávače?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak proměnit vaše stránky v „prodejce“, který bude vodit další zákazníky? Sbírku postupů, které udělají z vašich stránek „magnet na zákazníky“, najdete kliknutím kliknutím sem.