Zatímco navenek jste disciplinovaný a umíte se ovládat, v duchu jste často nejistý a nerozhodný.
Jak to vím?
Jste totiž právem hrdý na své samostatné uvažování.
Tvrzení ostatních nepřijímáte jako “pravdu”, ale prověřujete si je. A přitom jste také zjistil, že není dobré být k ostatním naprosto upřímný a zbytečně se jim tak odhalovat.
Ano, míváte období, kdy jste extrovertní, společenský a družný, ale potřebujete také prostor jen pro sebe a pak se navenek chováte spíše rezervovaně.
Fyzické i finanční bezpečí je pro vás důležité. Těší vás uznání ostatních. Ale umíte být k sobě kritický (a některé vaše ambice jsou spíše nereálné, což si ale uvědomujete).
Osobnostní nedostatky, o kterých víte, dokážete dobře kompenzovat. Ale zdaleka zatím nevyužíváte všechny své schopnosti tak, jak byste mohl.
Když necháme stranou mužský/ženský rod, trefil jsem se?
Pravděpodobnost je na mé straně, protože drtivá většina lidí, kteří si tuto charakteristiku přečtou, se v ní poznají.
Tato “vaše” charakteristika je totiž adaptací slavného Forerova efektu:
Psycholog Bertram R. Forer (už v roce 1948) náhodně seskládal věty vytržené z různých horoskopů a výslednou – pro všechny stejnou – charakteristiku předložil zúčastněným. Lidé jí dávali 4,2 body z pěti možných. A hodnotili ji pro svou osobu jako velmi přiléhavou.
Proč na to upozorňuji?
Když zákazníkům nabízíme naše zboží a služby, můžeme sice udělat výčet technických vlastností a úspor. A většina nabídek skončí právě tady. Do černého se ale trefíme až tehdy, kdy naše nabídka bude rezonovat s pocity a myšlenkami, které zákazník nosí v sobě.
A pocity, myšlenky a nejistoty, které v sobě nosí(me), jste si právě přečetli.
Jak v následujících 7 dnech upravíte vaši nabídku tak, aby rezonovala s vnitřními (nevyslovenými) pocity zákazníků?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Já vím, vy mi namítnete, že zákazníka zajímá hlavně cena. Ale když se podíváme do vaší lednice, fakt tam máte ty nejlevnější sýry, jogurty, pivo a víno? Úspěšně můžeme prodávat, i když nebudeme nejlevnější… a konkrétní a specifické postupy najdete kliknutím sem.