Poznáváte se? (4)

Zatímco navenek jste disciplinovaný a umíte se ovládat, v duchu jste často nejistý a nerozhodný.

Jak to vím?

Jste totiž právem hrdý na své samostatné uvažování.

Tvrzení ostatních nepřijímáte jako “pravdu”, ale prověřujete si je. A přitom jste také zjistil, že není dobré být k ostatním naprosto upřímný a zbytečně se jim tak odhalovat.

Ano, míváte období, kdy jste extrovertní, společenský a družný, ale potřebujete také prostor jen pro sebe a pak se navenek chováte spíše rezervovaně.

Fyzické i finanční bezpečí je pro vás důležité. Těší vás uznání ostatních. Ale umíte být k sobě kritický (a některé vaše ambice jsou spíše nereálné, což si ale uvědomujete).

Osobnostní nedostatky, o kterých víte, dokážete dobře kompenzovat. Ale zdaleka zatím nevyužíváte všechny své schopnosti tak, jak byste mohl.

Když necháme stranou mužský/ženský rod, trefil jsem se?

Pravděpodobnost je na mé straně, protože drtivá většina lidí, kteří si tuto charakteristiku přečtou, se v ní poznají.

Tato “vaše” charakteristika je totiž adaptací slavného Forerova efektu:

Psycholog Bertram R. Forer (už v roce 1948) náhodně seskládal věty vytržené z různých horoskopů a výslednou – pro všechny stejnou – charakteristiku předložil zúčastněným. Lidé jí dávali 4,2 body z pěti možných. A hodnotili ji pro svou osobu jako velmi přiléhavou.

Proč na to upozorňuji?

Když zákazníkům nabízíme naše zboží a služby, můžeme sice udělat výčet technických vlastností a úspor. A většina nabídek skončí právě tady. Do černého se ale trefíme až tehdy, kdy naše nabídka bude rezonovat s pocity a myšlenkami, které zákazník nosí v sobě.

A pocity, myšlenky a nejistoty, které v sobě nosí(me), jste si právě přečetli.

Jak v následujících 7 dnech upravíte vaši nabídku tak, aby rezonovala s vnitřními (nevyslovenými) pocity zákazníků?

Úspěšný týden přeje…

Poznáváte se? (4) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Já vím, vy mi namítnete, že zákazníka zajímá hlavně cena. Ale když se podíváme do vaší lednice, fakt tam máte ty nejlevnější sýry, jogurty, pivo a víno? Úspěšně můžeme prodávat, i když nebudeme nejlevnější… a konkrétní a specifické postupy najdete kliknutím sem.


Kategorie

jaké myšlenky má zákazník, nabídka která souzní s pocity zákazníka


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...