fbpx

Co motivuje zákazníky: Líbit se ostatním (34)

“Líbím se ti?”

Tuto otázku nekladou jen školačky svým čerstvým láskám, ale také dospělí. A to dokonce i tehdy, když nic neříkají a pouze doufají, že jim někdo jejich nové oblečení, sestřih, auto, boty, apod. pochválí.

Motivátor č. 4 – Zákazníci chtějí lépe vypadat/líbit se ostatním.
Hubneme, opalujeme se, trávíme hodiny u holiče/kadeřníka, podstupujeme plastické operace, nakupujeme značkové oblečení, kupujeme drahá auta. A totéž dělají i naši zákazníci.

Cíl máme společný: Chceme lépe vypadat, líbit se ostatním… a být pro ně atraktivnějšími.

Ano, tento motiv není univerzální. Pokud prodáváme oblečení, je přirozené, že budeme apelovat na to, že zákazníkovi sluší a on se tak bude ostatním líbit.

Takový prodejce obráběcích strojů bude asi nejdříve říkat, že tento tip nepoužije. Ale to bude platit jen do té doby, než si uvědomí, že “líbit se” neznamená jen získat obdivné pohledy od dlouhonohých slečen.

Pokud totiž prodáváme právě obráběcí stroj, pak skupina, které se chce náš zákazník-kupující zalíbit, jsou třeba potenciální zaměstnanci. Dokážeme-li tedy, že naše stroje jsou mezi zaměstnanci oblíbené a jejich nákupem se tak firma stane atraktivnějším zaměstnavatelem, pak jsme opět použili motiv “líbit se”.

Jak v následujícím týdnu upravíte svou nabídku tak, aby zákazníkům ukázala, jak se s vaší pomocí stanou pro ostatní atraktivnějšími?

Úspěšný týden přeje…

Co motivuje zákazníky: Líbit se ostatním (34) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Pokud se chcete zákazníkům “líbit” i vy, nejvíce pro sebe můžete udělat ještě před tím, než vyrazíte “ven”. Náš prodejní úspěch totiž nejvíce ovlivníme ještě před tím, než se se zákazníkem vůbec setkáme. Chceme-li se totiž vyvarovat trvalému handrkování o ceně, upravíme naši nabídku tak, aby se do srovnání s konkurencí vůbec nedostala. Jak? Podrobný návod najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II