Co říkáte, když nic neříkáte? (17)

Podle slavné psychologické studie Alberta Mehrabiana platí, že:

7 % dojmu ovlivníme slovy
38 % tónem
a 55 % svým postojem, mimikou, gestikulací apod. (= řečí těla)

Nad jednotlivými procenty můžeme polemizovat, podstata ale platí:

Největší podíl na tom, jak rychle nás zákazníci přijmou jako důvěryhodného pomocníka, který jim pomůže s jejich problémem, bude mít naše neverbální jednání.

Co s tím?

Na hereckých školách někdy začínají výuku praktickou zkouškou:

Každý student dostane za úkol předstoupit před třídu… a dvě minuty tam jen tak, bez promluvení, stát. Během oněch dvou minut se mnohdy projeví řada zlozvyků, které musí dotyčný překonat před tím, než se stane přesvědčivým hercem. A podobného odhalení můžeme stejným testem dosáhnout i u našich prodejců.

Jak v následujících 7 dnech prověříte, co o sobě (a vaší firmě) říkají vaši pracovníci jen tím, že se před zákazníka postaví? 

Úspěšný týden přeje…

Co říkáte, když nic neříkáte? (17) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Řeč těla v praxi – tj. chování našich pracovníků – pak rozhoduje o tom, zda se k nám příště vrátí či nikoliv. Praktický návod, jak odchodu zákazníků ke konkurenci zabránit, najdete přitom kliknutím sem.


Kategorie

co o sobě prozradí pracovník, plusem je neverbální jednání


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...