Podle slavné psychologické studie Alberta Mehrabiana platí, že:
7 % dojmu ovlivníme slovy
38 % tónem
a 55 % svým postojem, mimikou, gestikulací apod. (= řečí těla)
Nad jednotlivými procenty můžeme polemizovat, podstata ale platí:
Největší podíl na tom, jak rychle nás zákazníci přijmou jako důvěryhodného pomocníka, který jim pomůže s jejich problémem, bude mít naše neverbální jednání.
Co s tím?
Na hereckých školách někdy začínají výuku praktickou zkouškou:
Každý student dostane za úkol předstoupit před třídu… a dvě minuty tam jen tak, bez promluvení, stát. Během oněch dvou minut se mnohdy projeví řada zlozvyků, které musí dotyčný překonat před tím, než se stane přesvědčivým hercem. A podobného odhalení můžeme stejným testem dosáhnout i u našich prodejců.
Jak v následujících 7 dnech prověříte, co o sobě (a vaší firmě) říkají vaši pracovníci jen tím, že se před zákazníka postaví?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat dnes? Řeč těla v praxi – tj. chování našich pracovníků – pak rozhoduje o tom, zda se k nám příště vrátí či nikoliv. Praktický návod, jak odchodu zákazníků ke konkurenci zabránit, najdete přitom kliknutím sem.