fbpx

Jakou má ta investice návratnost? (24)

Ti z nás, kdo mají v bankách uloženy peníze, vědí, že rozdíl mezi úrokovou sazbou běžného účtu a termínovaného vkladu může dělat i několik procent.

Přebytečné peníze proto z běžného účtu přesouváme na termínovaný vklad, u kterého nám banka připíše vyšší výnos.

Co to má společného se zvyšováním prodeje?

Podobnou “návratnost investice” můžeme přitom sledovat i u našich obchodních aktivit.

Udělejte si seznam činností, které dnes děláte pro to, abyste prodali vaše produkty…

  • Telefonujeme zákazníkům
  • Domlouváme si s nimi schůzky
  • Jezdíme na osobní jednání
  • Účastníme se výběrových řízení
  • Bereme obchodní partnery na oběd
  • Pořádáme pro odběratele dny otevřených dveří
  • Rozesíláme poštou katalogy
  • Posíláme dopisy s akčními nabídkami
  • Žádáme stávající dodavatele, aby nám přivedli další
  • Nabízíme provize lidem, kteří vám mohou dohodit nějakou zakázku, atd.

… a zkuste si u každé z těchto činností procenty označit, jak velký podíl na tržbách a zisku vám tato aktivita přináší.

U některých to víme přesně, u jiných to musíme odhadnout.

Právě toto srovnání nám ale připomíná, čím se máme během dne prioritně zabývat (tj. co nám přináší největší prodejní úspěchy). A jakou aktivitu naopak zrušit úplně. Nebo ji delegovat někomu jinému.

Jak v následujících sedmi dnech zkontrolujete, které prodejní aktivity vám přináší největší návratnost investice… a jak se na ně zaměříte?

Úspěšný týden přeje…

Jakou má ta investice návratnost? (24) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Přestože to tak na první pohled nevypadá, největší návratnosti při prodeji přitom dosáhneme ještě před tím, než se se zákazníkem vůbec setkáme. Chceme-li se totiž vyvarovat trvalému handrkování o ceně, upravíme naši nabídku tak, aby se do srovnání s konkurencí vůbec nedostala. Jak? Podrobný návod najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II