fbpx

Jakou práci vykonávají vaši prodejci? (31)

Když americké knihy doporučují, abychom říkali uklízečkám spíše “kosmetičky podlahových krytin”, připadá nám to absurdní.

A právem.

Jak ale potvrzují specialisté na řízení lidských zdrojů, spokojenost zaměstnanců vyplývá i z toho, jak se nazývá pracovní pozice, kterou zastávají: Čím důstojnějším výrazem je nazývána, tím větší je i pracovníkova hrdost na činnost, kterou vykonává.

Totéž platí i pro pozice prodejců. A navíc to ovlivňuje i vnímání zákazníků:

Pracovníkům obchodních oddělení říkáme obchodníci, dealeři, prodejci, obchodní zástupci… když ale tyto názvy slyší zákazníci, okamžitě jim naskočí, že dotyčný jim bude asi jen něco vnucovat. A od “prodejců” si tak raději drží odstup.

Pokud má ale náš pracovník za úkol analyzovat zákazníkovo prostředí, využít své odborné znalosti (které si pravidelně doplňují na řadě školení), zužitkovat svou několikaletou praxi při řešení různých problémů a na konci navrhnout zákazníkovi řešení, které jeho problém vyřeší, dotyčný už není “pouhým” prodejcem, ale spíše technickým poradcem.

A pokud jako zákazník sami řešíte nějaký problém a máte na výběr mezi setkáním s prodejcem jedné firmy a technickým poradcem druhé firmy, s kým si domluvíte schůzku jako první?

Jak v následujících 7 dnech upravíte názvy pracovních pozic tak, aby lépe reprezentovaly znalosti a zkušenosti vašich pracovníků?

Úspěšný týden přeje…

Jakou práci vykonávají vaši prodejci? (31) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Potřebujete inspiraci? K tomu, aby zákazníci vnímali odlišnost vaší firmy od ostatních, ale samozřejmě nové názvy pracovních pozic nestačí. Podrobný návod, jak vaši firmu odlišit tak, aby zákazníci chtěli odebírat právě od vás (i přes vyšší cenu), najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV