Jsme příliš závislí? (4)

Minule jsme si říkali, že „sousedova tráva je stejně zelená jako ta naše“.

(Tj. snažíme-li se zvýšit prodej hledáním nových zákazníků, nesmíme přitom zapomenout na ty, kteří u nás již nakupují.)

Jenže…

… stejně tak si musíme dávat pozor na to, abychom to se zaměřením na stávající zákazníky nepřehnali.

Stane-li se totiž kterýkoliv zákazník natolik významný, že se naše firma bez jeho objednávek již neobejde, ztratíme tím nejen pocit nezávislosti, ale zejména také vyjednávací sílu při jednáních o ceně.

Cítíme-li tedy, že kterýkoliv ze zákazníků začíná přerůstat přijatelnou velikost, je to pro nás jasný signál, abychom zahájili propagaci zaměřenou na získávání nových zákazníků.

V tomto případě už nebude necílená reklama mrháním penězi, ale důležitou pojistkou pro budoucnost.

Jak v následujících 7 dnech prověříte, zda vaše firma není příliš závislá na kterémkoliv zákazníkovi?

Úspěšný týden přeje…

Jsme příliš závislí? (4) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Nemáte čas? Sbírku postupů, jak do vaší firmy přivést rychle co nejvíce nových zákazníků, najdete kliknutím sem.


Kategorie

necílená reklama, závislost na zákazníkovi


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...