fbpx

Jsme příliš závislí? (4)

Minule jsme si říkali, že “sousedova tráva je stejně zelená jako ta naše”.

(Tj. snažíme-li se zvýšit prodej hledáním nových zákazníků, nesmíme přitom zapomenout na ty, kteří u nás již nakupují.)

Jenže…

… stejně tak si musíme dávat pozor na to, abychom to se zaměřením na stávající zákazníky nepřehnali.

Stane-li se totiž kterýkoliv zákazník natolik významný, že se naše firma bez jeho objednávek již neobejde, ztratíme tím nejen pocit nezávislosti, ale zejména také vyjednávací sílu při jednáních o ceně.

Cítíme-li tedy, že kterýkoliv ze zákazníků začíná přerůstat přijatelnou velikost, je to pro nás jasný signál, abychom zahájili propagaci zaměřenou na získávání nových zákazníků.

V tomto případě už nebude necílená reklama mrháním penězi, ale důležitou pojistkou pro budoucnost.

Jak v následujících 7 dnech prověříte, zda vaše firma není příliš závislá na kterémkoliv zákazníkovi?

Úspěšný týden přeje…

Jsme příliš závislí? (4) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Nemáte čas? Sbírku postupů, jak do vaší firmy přivést rychle co nejvíce nových zákazníků, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje IV