Když v roce 1969 vystoupil americký kosmonaut Neil Armstrong na měsíci, provedl přitom první meziplanetární školení pro prodejce.
Jeho slavná věta sice zněla “je to malý krůček pro člověka, ale velký skok pro lidstvo”, my ale víme, že tím chtěl říci “malý krok při zlepšování prodeje může znamenat velký skok pro celou firmu”.
Praxe to potvrzuje…
Když totiž u klientů měníme prodejní postupy, často je musím brzdit:
Sepíší si program změn, které chtějí ve své firmě provést.
A mají v plánu po návratu do firmy všechny svolat a zavelet: “Teď to budeme dělat jinak”.
Tento postup ale často končí fiaskem.
Desítky změn firmu zahltí.
Šéfové ani pracovníci nestíhají vše realizovat, natožpak kontrolovat.
A pro špatné výsledky s prvními změnami upadnou v nemilost i ty ostatní.
Abychom úspěšné realizace skutečně dosáhli, mnohdy je nutné jejich zavádění zpomalit.
Každý den/týden/měsíc zavedeme jen několik novinek.
Kombinujeme složité změny s jednoduchými.
A hlídáme současně, aby se nezapomnělo na ty, které již běží.
Ano, tento postup trvá déle. Protože ale nikoho nezahlcuje, je pro celou firmu stravitelnější a ve výsledku úspěšnější. Všichni totiž vidí, že přináší výsledky. A právě hmatatelné výsledky je motivují k zavádění dalších změn.
Jak v následujících 7 dnech prověříte způsob, jakým ve firmě zavádíte změny?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak si to usnadnit? Sbírku drobných změn, které přinášejí překvapivé výsledky v prodeji, najdete kliknutím sem.