Každý, kdo se někdy snažil zhubnout, to sám zažil:
Stanovíme si cíl zhubnout „5 kg za týden“, „20 kg za měsíc“… ale vydržíme s tím jen týden, maximálně dva.
Vidina velkého zhubnutí totiž vezme za své hned první týden. Váha totiž i přes sedmidenní dodržování přísného režimu ukáže např. jen půlkilový úbytek… a předsevzetí je pryč.
Potíž s těmito cíli je samozřejmě v tom, že jsou pro většinu lidí nereálné.
Co to má společného s prodejem?
Stanovíme-li si za cíl zvýšit prodej během dvou měsíců na dvojnásobek, sami se připravujeme na pád.
Občas se to sice podaří, ve většině případů bude ale růst mnohem menší. A když se o to pokusíme příště, dopředu vnímáme, jak nám hlava říká: To nemá cenu. To je zbytečné.
Manažerské příručky doporučují, abychom stanovovali cíle vždy lehce nad úroveň toho, co je reálně dosažitelné. Snažíme se tak vybudit v sobě a ostatních to nejlepší.
Nikdy přitom ale nesmíme zapomenout na to, že příliš vysoké cíle nejen nesplníme, ale navíc nám a všem ostatním ve firmě vezmou chuť se příště do úkolu vůbec pustit.
Jak v následujících 7 dnech stanovíte ve firmě reálné cíle pro zvýšení prodeje?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak si to usnadnit? Některé změny v prodejních postupech jsou na první pohled naprosto jednoduché, přitom právě tyto „drobnosti“ vydělají nakonec vaší firmě nejvíce. Unikátní návod, jak právě tyto postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.