To nemá cenu… (21)

Každý, kdo se někdy snažil zhubnout, to sám zažil:

Stanovíme si cíl zhubnout “5 kg za týden”, “20 kg za měsíc”… ale vydržíme s tím jen týden, maximálně dva.

Vidina velkého zhubnutí totiž vezme za své hned první týden. Váha totiž i přes sedmidenní dodržování přísného režimu ukáže např. jen půlkilový úbytek… a předsevzetí je pryč.

Potíž s těmito cíli je samozřejmě v tom, že jsou pro většinu lidí nereálné.

Co to má společného s prodejem?

Stanovíme-li si za cíl zvýšit prodej během dvou měsíců na dvojnásobek, sami se připravujeme na pád.

Občas se to sice podaří, ve většině případů bude ale růst mnohem menší. A když se o to pokusíme příště, dopředu vnímáme, jak nám hlava říká: To nemá cenu. To je zbytečné.

Manažerské příručky doporučují, abychom stanovovali cíle vždy lehce nad úroveň toho, co je reálně dosažitelné. Snažíme se tak vybudit v sobě a ostatních to nejlepší.

Nikdy přitom ale nesmíme zapomenout na to, že příliš vysoké cíle nejen nesplníme, ale navíc nám a všem ostatním ve firmě vezmou chuť se příště do úkolu vůbec pustit.

Jak v následujících 7 dnech stanovíte ve firmě reálné cíle pro zvýšení prodeje? 

Úspěšný týden přeje…

To nemá cenu... (21) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Některé změny v prodejních postupech jsou na první pohled naprosto jednoduché, přitom právě tyto “drobnosti” vydělají nakonec vaší firmě nejvíce. Unikátní návod, jak právě tyto postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.


Kategorie

co je reálně dosažitelné, stanovení cílů


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...