Pokud podnikáte už delší dobu a prodáváte spotřební zboží, následující nabídku jste dostali už několikrát:
… a my vám jich přivedeme celé zástupy.“
Tuto nabídku (v různých obměnách) prezentují prodejci inzerce, vydavatelé katalogů, manažeři nákupních center, reklamní agentury atd. a každý obchodník se samozřejmě ptá, zda se mu taková akce vyplatí.
Moje odpověď je současně i otázkou, kterou chceme dotyčnému položit:
Koho naší nabídkou oslovíte a koho nám tedy přivedete?
Pokud je totiž cílem akce zvýšit objem prodeje, cílovou skupinou musí být zejména ti, kteří u nás dosud nenakupují. Sleva, kterou novým zákazníkům poskytujeme, je v podstatě poplatek za to, že přišli naši firmu vyzkoušet. A doufáme, že se k nám potom budou vracet.
Pokud by ale akce mířila pouze do řad našich stávajících zákazníků, ztrácela by smysl – přivedla by totiž jen ty, kteří nás už znají. A místo zvýšeného prodeje bychom jen prodali stejné množství s nižším ziskem.
Které z propagačních aktivit v následujících 7 dnech zrušíte, změníte či zavedete podle toho, zda vám přivádějí nové zákazníky či nikoliv?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Nechcete čekat? Sbírku postupů, jak do vaší firmy přivést rychle co nejvíce nových zákazníků, najdete kliknutím sem.