Aby nezůstala na ocet… (18)

Je jí 27 let.
Jmenuje se Martina.
Je to šikovná, rozumná, pracovitá a hezká holka.
Ale přesto si stěžuje, že “nemá chlapa”.
A má strach, že zůstane na ocet…

Když jsme se o tom spolu bavili, vyšlo ale najevo, že nápadníkům vlastně ani nedá šanci:

Drtivou většinu lidí, se kterými se potká, totiž už dávno zná. Ráno odjede do práce. Odpoledne jde domů. Občas vyrazí ven se (stále stejnými) kamarádkami. Na víkendy si (kvůli přebytku volného času) domluví další práci a brigády. A do jejího života tak vstupují jen stále stejní muži… a žádný z nich ji nezaujal.

Když jsem její vyprávění poslouchal, hned jsem si vzpomněl na prodejce a majitele firem, kteří také naříkají, že do jejich dílny/provozovny/kanceláře/prodejny “nikdo nechodí”.

Pokud ale jen sedíme v kanceláři, prodejně, provozovně či dílně a zoufáme si, že “nikdo nechodí”, chyba není na straně zákazníků. (Nebo nápadníků.)

Chceme-li totiž, aby si u nás něco koupili, musíme se jim připomenout. Musíme jim ukázat to, co prodáváme. Musíme to udělat tak, aby je to zaujalo. A hlavně: Nesmíme s tím přestat jen proto, že nás někdo někdy odmítnul a řekl, že se “mu to nelíbí”. Každé zboží má své zákazníky. A naším úkolem je ty zákazníky najít a zaujmout.

Nedostatek mužského zájmu o Martinu není tedy způsoben tím, že by se jim nelíbila. Potenciální nápadníci se o ní ale prostě vůbec nedozvědí. A pokud se chce seznámit, musí změnit svou denní rutinu. A každý den promluvit – byť jen pár slov – s novými lidmi.

V jejím případě chápeme, že pokud se chce seznámit, musí ze své rutinérské bubliny vystoupit. A když se podíváme na naše podnikání, pochopíme, že totéž musíme každý den dělat i my.

Co uděláte v následujících 14 dnech proto, aby víc potenciálních zákazníků zjistilo, co nabízíte? 

Úspěšný týden přeje…

Aby nezůstala na ocet... (18) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak je oslovit? Oslovit nové zákazníky nemusí být přitom těžké. Pokud se totiž trápíte tím, co říct, co napsat a jak zákazníky zaujmout, už nemusíte. Připravil jsem totiž celou sbírku vzorových nabídek, které se již osvědčily v praxi jiných firem. Stačí je tak použít jako mustr. Doplnit vaši nabídku. A nové zákazníky mohou začít přivádět okamžitě. Podrobnosti najdete kliknutím sem.


Kategorie

jak zaujmout zákazníky, změnit rutinu


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...