fbpx

Pokud jste se rozhodli, že začneme na zvyšování prodeje ve vaší firmě pracovat společně a chcete si mě proto pozvat přímo k vám, musím vás pochválit: Je to výborné rozhodnutí 🙂

Ale…

Řekněme si na rovinu, že nejsem tou správnou osobou, pokud hledáte konzultanta, který stráví zkoumáním vaší firmy několik týdnů, zpracuje tlustou studii, spočítá hodiny a následně pošle fakturu na několik set tisíc korun za něco, co s pocitem “teoreticky zajímavé, ale v praxi nepoužitelné” následně odložíte do šuplíku.

Jsem hlavně praktikem… a to znamená, že se neschovávám za “odbornou” terminologii, moderní slovíčka nebo nesrozumitelné grafy a tabulky. Ode mě neuslyšíte, že “ve vaší organizaci je nezbytné pohovořit o dekonstruovaných modulárních zdrojích a nastavit administrativně časové fáze tak, aby byly založené na znalostech jednotlivých steak-holderů a zákaznická databáze pochopila klíčové charakteristiky inovativního přístupu vašeho marketingového mixu.”

???

Mluvím jasně, srozumitelně a k věci: Otevřeně. Věcně. A bez zbytečné omáčky.

Pokud tedy hledáte konzultanta, jehož písemnou studií se budete moci ohánět při vnitrofiremních politických půtkách, jednání s úřady nebo pro podporu žádostí o dotace, nejsem tím správným.

Pokud ale hledáte někoho, kdo se na vaši firmu podívá nezaujatýma očima a na základě svých zkušeností (a práce s desítkami dalších firem) vám potom doporučí praktické kroky ke zvýšení prodeje a zisku, budeme mít z naší společné práce radost oba:

Vy z toho, že už nejste na všechno to vymýšlení a nápady sám. A já z toho, že uvidím, jak vám realizace těch změn přivede další zákazníky, o které dnes nevědomky přicházíte.

Jak taková konzultace probíhá?

Jakmile se pro marketingový audit či konzultaci zacílenou na konkrétní problém rozhodnete, přijedu do vaší firmy. Promluvím si s vámi, pobavím se s vašimi pracovníky, vyslechnu si, co vás trápí. Prohlédnu si vaše prodejní materiály, katalogy, stránky, výsledky. Položím vám spoustu všetečných, zkoumavých a někdy nepříjemných otázek (s dobrým úmyslem). A na konci dne uslyšíte jasná doporučení: “ABC děláte dobře (a proč), EFG je nutné zrušit (a proč), IJK je nutné dělat jinak (jak a proč) a nově je nutné zavést také XYZ (jak a proč). (Rozsáhlý rozhovor o tom, zda se vám taková konzultace vyplatí a co se na ní vlastně dozvíte, najdete kliknutím sem.)

 

Kolik to ale stojí? A jakou mám záruku, že to k něčemu bude?

Základní dvouhodinová konzultace v mé kanceláři stojí 5.000 Kč + DPH. Další variantou je celodenní konzultace u mě v kanceláři, celodenní návštěva u vás ve firmě (vč. zpracování bodového akčního plánu změn) nebo celoroční spolupráce (kdy se stanu vaším externím marketingovým poradcem a všechny podstatné kroky v prodeji a marketingu spolu budeme probírat společně). Tyto činnosti mají pak už hodnotu vyšších desítek tisíc korun.

Určitě tedy nejsem nejlevnější… ale mám pocit, že vám ani nejde o to, aby to stálo co nejméně:

Spíš vám jde o to, aby vám ta naše spolupráce přinesla výsledky. Vyšší prodej a zisk, ze kterého se to samo zaplatí. A na to odpovídám, že pokud má doporučení, nápady a navržené změny nevydělají vaší firmě alespoň dvojnásobek toho, co jste za mou práci zaplatili, nebude vás stát ani korunu.

Jak dokážu takovou záruku vůbec vyslovit a navíc ji i dodržet?

Dvěma slovy: Praxe a práce.

Neslibuji zázraky ani na počkání, ani do tří dnů. Neslibuji, že se to stane a zařídí samo od sebe. Bude to vyžadovat změnu uvažování. A bude to vyžadovat práci na vaší straně: Realizaci těch doporučení.

Protože ale z praxe desítek firem, ve kterých jsem se už potkal s celou škálou situací, vím, co funguje (a co ne), nebudeme se pouštět do slepých uliček a neprobádaných vod. Rovnou vám předložím varianty postupu, které vaši situaci vyřeší. A společně vybereme (a zrealizujeme) tu, kterou vyhodnotíme jako nejefektivnější.

(A vysvětlení toho, jak taková konzultace probíhá, najdete zde.)

Tím důvodem, proč ta naše spolupráce přinese výsledky, je ale také v tom, že po vás budu vyžadovat, abyste ty změny skutečně zrealizovali. Řekneme si, co je potřeba změnit. Nastavíme si (realistický) časový harmonogram. A já se pak budu ptát, jak pokračujete. Co je hotového. Co jste už udělali. Co je potřeba upravit či změnit. A jemně (ale důsledně) vás budu podporovat v tom, aby to celé neskončilo ve ztracenu… ale aby se to zrealizovalo.

Je to vlastně i v mém zájmu: Pokud neuvidíte výsledky, budete chodit po městě a říkat, že jsem k ničemu a byly to vyhozené peníze. Pokud ale ten přínos uvidíte, budete o mé práci mluvit s uznáním. A když pak někdo zmíní, že by potřeboval tu svou firmu taky nějak protřepat a oživit, s klidným svědomím mu dáte kontakt na mě.

Proč návrh na oťukávací schůzku zdvořile odmítnu

Pokud dělám svůj vlastní marketing dobře, měli byste být přesvědčení, že vám pomůžu… aniž bychom se viděli osobně.

(Vždyť toto je přece podstata marketingu: Přivést zákazníky do naší firmy už s přesvědčením, že to chtějí koupit právě od nás.)

Nečekám tedy na zavolání ani u telefonu, ani u e-mailu a vaše pozvání, abych za vámi přijel na krátkou seznamovací schůzku a odprezentoval vám své služby, s poděkováním odmítnu.

Pokud totiž nejste přesvědčeni o tom, že vám pomůžu ještě před tím, že se osobně potkáme, můj vlastní “prodej na dálku” nebyl dostatečně dobrý … a budu za to pykat tím, že se mi neozvete. 🙂

Pokud vás ale to, co jste si tady nebo jinde o mých postupech přečetli, viděli nebo slyšeli, přesvědčilo, pak se už nemusíme scházet (protože už odtud znáte hrubý obrys mých myšlenek a postupů) a můžeme se pustit rovnou do práce.

(A všem potenciálním klientům navíc říkám, aby tu naši spolupráci začali tím, že si vyberou a poslechnou některý z audioprůvodců, které najdete zde. Aby vám bylo dopředu jasné, jakým pohledem se budu na vaši firmu dívat) a sami si tak rychle uděláte jasno v tom, zda mám vaší firmě co nabídnout.)

Chcete-li se tedy pustit do práce, napište mi na kancelar@pavelrehulka.cz. Když z vašeho zadání usoudím, že mám pro váš obor a vaši situaci dost zkušeností (a v některých případech sebekriticky odpovím, že ne), potvrdím vám to. Následně si zavoláme. A společně najdeme termín, kdy se do toho doplňování čerstvé prodejní energie pustíme.

Jak si předem ověřit, zda to bude mít smysl

Protože ale chápu, že někdo přece jen potřebuje postupovat víc strukturovaně, můžeme to udělat i následovně:

1 – Popište mi vaši situaci a co potřebujete ve firmě vyřešit.

2 – Pošlete mi tento popis emailem na kancelar@pavelrehulka.cz (garantuji zachování důvěrnosti zaslaného).

3 – Obvykle do 72 hod. vám odpovím, zda si myslím, že budu pro tento úkol vhodnou osobou… nebo ne. (A když to neumím, tak to rovnou řeknu, abychom oba neztráceli čas.)

4 – Ke svém odpovědi připojím seznam konzultačních variant a jejich rozsah, abyste přesně věděli, co obsahují (a co ne).

5 – Sami si tak vyberete, která varianta vám bude vyhovovat nejvíce (od krátké intenzivní až po celoroční) i termín (navrhněte mi tři alternativy a v některé se určitě trefíme).

6 – Jakmile se napevno domluvíme, pošlu vám ještě svůj “předkonzultační dotazník”: V něm se zeptám na několik dalších podrobností z vaší firmy, abych se mohl na naše setkání už dopředu připravit.

7 – A v dohodnutém termínu a místě se potkáme (u mě, u vás, jinde) a pustíme se do proměny vašeho marketingu, prodejní strategie, propagace, reklamy, oslovování zákazníků a všech dalších aktivit, které bude nutné dělat jinak… tak, aby vám přivedly více zákazníků, více objednávek a vyšší zisk.