Rozumím tomu vůbec?

Když jdete za doktorem, aby vám vyléčil bolavé koleno, chcete vědět, že tomu rozumí. Že to už někdy dělal. A že jsou pacienti s jeho zákrokem spokojeni.

Obdobně se ptáte i zde: Jestli mám poslouchat doporučení tohoto člověka, jaké má vzdělání? Jaké má zkušenosti?  A jak jsou s ním spokojeni klienti?

Když se mě někdo zeptá, co dělám, odpovídám následovně:

“Víte, jak firmy chtějí, aby k nim chodilo hodně zákazníků a lidé si kupovali, co nabízejí? Tak mě si ty firmy zvou na návštěvu, abych posoudil to, jak své zboží nabízí. Abych našel nějaké nové možnosti pro zvýšení prodeje. A já pak vymýšlím a navrhuju takové změny, aby k nim chodilo těch zákazníků ještě víc. A aby si u nich kupovali toho zboží ještě víc…”

Kdyby chtěl vědět, jakou na to mám kvalifikaci (a kde jsem k těm rozumům přišel), dodal bych, že jsem:
  • Vystudoval marketing a management na australské Murdoch University (Bachelor of Commerce)
  • Absolvoval postgraduální studium na Vysoké škole ekonomické v Praze v oboru oceňování podniků
  • Vystudoval obchodní právo na britské Nottingham Trent University (Master of Laws, LL.M.)
  • Absolvoval studium a obdržel britský Certifikát pro trénink manažerů
  • Napsal knihu (spolu s Ivanem Burešem) „10 zlatých pravidel péče o zákazníka“, kterou dnes využívá pro zdokonalování svých pracovníků přes 4.000 firem. (Vyšla i pro naše polské sousedy v tomto zahraničním překladu.)
  • Byl jmenován soudním znalcem v oboru ekonomika, odvětví ceny a odhady, specializace oceňování podniků
  • Připravil různé publikace, audioprogramy, výcvikové návody, kontrolní checklisty a další pomůcky pro zvyšování prodeje a zisku. (Podrobnosti najdete na stránce Průvodci zvýšením prodeje)
  • Napsal desítky článků o zvyšování prodeje pro Profit, Marketing & Media, infoMistr, Peníze, iHNed, Marketingové noviny apod.
  • Vyškolil ve firmách stovky marketingových pracovníků, obchodníků a prodejců
  • Doporučil (a zamítnul) k vydání jako odborný recenzent řadu knížek s obchodní tématikou pro jedno z významných odborných vydavatelství v ČR

Protože se ale v duchu asi ptáte na to, zda ta moje doporučení budou jen sbírkou obecných pravd či zda to bude něco skutečně užitečného, tou nejdůležitější informací je pro vás asi to, že sám aktivně podnikám:

Znám tedy každodenní nároky běžné prodejní praxe. Vím, jak nároční (a někdy vychytralí) dokážou být někteří zákazníci. Znám denodenní bitvy o cenu, slevu a marži. A nic z toho, o čem mluvím nebo co doporučuji, není tedy teorie, ale praxe. (A co se v ní osvědčilo.)

Co je ale podle mě ještě důležitější je to, že se na vaši firmu nebudu dívat jen očima vaší firmy… ale pohledem toho, kdo vidí do desítek jiných firem, které řešily (a vyřešily) obdobné situace:

Zažil úspěchy (a pády) mnoha jiných firem. Vidí do prodejní a marketingové kuchyně mnoha známých firem. Zná z praxe výsledky (a propadáky) jiných firem. A dokáže tak rovnou říct: “To, co plánujete, vypadá sice dobře… ale nebude to fungovat. Když totiž něco podobného zkoušeli jinde, nefungovalo to, protože… A po několika drahých pokusech přišli na to, že líp funguje, když …  Pojďme si tu práci a vyhozené peníze ušetřit a udělat rovnou to, co se ostatním osvědčilo, tedy …”

Co na to všechno ale říkají lidé, se kterými jsem už pracoval (nebo kteří podnikají podle mých doporučení)?

Před časem jsem spočítal, že jsem osobně a svými průvodci ovlivnil prezentaci, prodej a marketing každé osmé významné české firmy (z žebříčku TOP 100 firem ČR) a že se to dotklo cca 43.000 pracovníků.

Názory samotných pracovníků, šéfů prodeje, marketingu či celé firmy na tyto postupy a změny najdete zde.

Pokud zastáváte názor “kdo umí, umí… a kdo neumí, učí”, otevřený rozhovor o tom, jak pracuji, najdete zde.

A pokud se rozhodnete, že nastal čas, abychom se osobně potkali a já přijel do vaší firmy a společně jsme se pustili do oživení a zjednodušení prodeje ve vaší firmě, varianty Marketingové revoluce a Automatu na zákazníky najdete zde.