fbpx

Jak úspěšně prodávat za plné ceny, i když je konkurence levnější a zákazníci vás tlačí do slev 1

Pokud vám v poslední době zákazníci často namítají, „že u konkurence to mají levnější“ a vyžadují od vás ještě větší slevu, reakce vašich pracovníků rozhodne, zda peníze vyděláte nebo o ně přijdete:

Pokud odpoví, že vaše cena je konečná a dále ji nemůžete snižovat, můžete o objednávku přijít… a nevyděláte tak ani korunu.

Stejně tak ale o peníze přijdete, i když cenu snížíte.

Každá koruna, kterou odevzdáte ve sle­vách, je totiž koruna, která by vám mohla při správ­né reakci zůstat.

A sami si můžete jed­noduše spočítat, kolik peněz poskyt­nu­tím slevy proděláváte:

Pokud jste dali zákazníkům v průměru třeba jen 5% slevu, při milion­ovém roč­ním obratu dělá tento rozdíl 50 000 Kč ušlé­ho zisku. Při obratu 10 mil. Kč je hod­no­ta zbytečné ztráty ročně celých 500 000 Kč. Firma s 50 mil. obratem se připravuje o 2,5 mil Kč. A pokud je váš obrat 100 mil. Kč, každý rok tak zcela zbytečně přichá­zíte o celých 5 mil. Kč.

To ale není všechno…

Šokující výpočet: O kolik musíte zvýšit prodej, abyste vůbec vydělali tolik, co před slevou

Mnoho firem bohužel nabízí slevy bez toho, aniž by si spočítaly, jaký dopad to bude mít na jejich zisk. A většina už vůbec neví, o kolik musí zlevněné­ho produktu či služby prodat navíc, aby vůbec vydělávali tolik, co předtím.

Pokud např. standardně prodáváte své výrobky s 30% marží (nakupujete za 70 a prodáváte za 100) a nabídnete zákazníkům 10% slevu, musíte vašich produk­tů následně prodat o celou POLOVINU VÍCE, jen abyste vydělali tolik, co před slevou.

Nebo jinak: Pokud ve stejném případě před slevou prodáte každý měsíc 1.000 hodin vašich služeb, po 10% slevě musíte prodat nejen těch původních tisíc, ale k tomu ještě dalších pět set, celkem tedy 1.500 hodin… a zatím jste nevydělali ani o korunu navíc.

Když o tom mluvím s klienty na konzultacích, většinu firem ta čísla přímo šokují.

Každé procento slevy, které při jednání se zákazníkem odsouhlasíte, ve skutečnosti ukrajuje mnohem větší podíl z vašeho zisku. A protože je mnohdy nereálné, aby drobná sleva přivedla do vaší firmy o polovinu více zákazní­ků, poskytování slev je za takových okolností totéž, jako jejich rozhazo­vá­ní z okna: Přivedou jen minimum zákazníků a většinu už nikdy neuvidíte zpět.

Jak získat objednávky i bez snížení ceny (a naučit to i vaše pracovníky)

Ideální by samozřejmě bylo žádné slevy neposkytovat. A ještě lepší by bylo, kdyby něk­do zkušený vaše pracovníky při setkání se zákaz­níkem doprovázel a dal jim konkrétní návod, jak postu­povat, aby zákazníci na jejich nabídku kýv­nu­li i bez snížení ceny.

Podobný výcvik pracovníků si můžete sice objednat, jednodenní honorář nejlepších konzultan­tů ale vyjde i na desítky tisíc korun… a hodí se tedy spíš pro skupinový trénink.

Přesto ale existuje způsob, jak někoho zkušeného posadit k vašim lidem do auta nebo do kanceláře. A nechat od něj nasát a vstřeba do své obchodnické krve postupy těch, kteří úspěšně prodávají… i když žádné slevy nedávají.

Tou osobou, která jim to vysvětlí, ukáže a skeptikům na příkladech z praxe dokáže, budu já.

Za takový trénink jednoho z vašich pracovníků si řeknu o odměnu v hodnotě cca jednoho toneru do vaší tiskárny. Ale jen za toho prvního. Všechno ostatní totiž vyškolím zdarma.

Jak?

Co dělat, aby vaši lidé nemuseli dávat slevy… a vy přitom úspěšně prodávali

Protože se žádosti o pomoc v boji s levnější konkurencí množí, z praxe svých klientů jsem posbíral, probral a dal dohromady postupy, které opakovaně zafungovaly a marži tak úspěšně brání

…a ve speciálním audioprůvodci & online kurzu „Jak úspěšně prodávat za plné ceny, i když je konkurence levnější a zákaz­níci vás tlačí do slev” je společně probereme tak, aby je mohli využít i vaši prodejcí, obchodníci a lidé v kontaktu se zákazníky.

Konkrétně se tak například dozvíte:

  • kdy je sleva na místě… a kdy se sníže­ním cen jen zbytečně připravujete o peníze
  • jak jednoduchým postupem odhalit, co je pro zákazníka důležitější než nižší cena
  • jak zákazníkovi správně sdělit cenu vaší nabídky… a co se stane, když vyslovíte jen holé číslo

Dále zjistíte:

  • jak v očích zákazníka zvýšit hodnotu vaší nabídky, aniž byste jakkoliv měnili vlastní produkt
  • jak dosáhnout toho, aby vaše nabídka vyšla ze srovnání jako ví­těz… i když bude dražší

A navíc uslyšíte:

  • jak jednoduchou změnou prezentace proměnit vaši dražší nabídku v nejlepší alternativu
  • jak zvýšit hodnotu vaší nabídky bez toho, aniž by se výrazně zvýšily vaše náklady
  • jak dosáhnout toho, aby vám zákazníci věřili a jedinou větou odbourat jejich obavy

V sedmi krocích vysvětluji, jak postupo­vat, aby vaše firma už nemusela poskytovat slevy a při stej­ných objemech prodeje tak vydělávala více než dnes. A na konkrét­ních příkladech si také ukážeme, jak tyto postupy využít v praxi:

“Nějakou slevu nebo snížení ceny po nás dnes požaduje již 80 % zákazníků a při poslechu tohoto audioprogramu jsme si uvědomili, že sleva se nedává zadarmo. V praxi nám tyto postupy nejvíce pomáhají odstranit zaběhlé rutiny a uplatnit získanou technologii prodeje. Výsledky nedokážu přesně určit, ale určitě je to úspěšnost vyšší jak 10 %. A to je v našem objemu velmi pěkné číslo. Celý návod můžu pro boj s levnější konkurencí doporučit, ale podmínkou je vlastní sebekázeň a vytrvalost.” V. Větrovec

Vaši lidé přitom nemusí nic číst ani studovat. Mohou si to vše vyslechnout třeba při práci nebo při jízdě autem (a využít tak neproduktivní čas). A dostanou konkrétní návod, který není teorií, ale který se už osvědčil v praxi jiných firem.

Jak naučit většinu vašich pracovníků těmto metodám zcela zdarma

Firmy, které si nechávají zpracovat prodejní postupy individuálně a na míru, platí za tyto návody i několik desítek tisíc korun. Naprosto totožné postupy nyní probereme v tomto audioprůvodci @ online kurzu. A máte přitom 100% jistotu, že se vám celá investice vrátí.

Proč?

Když si spočítáte, o kolik peněz vás každý rok připraví zbytečně poskytnuté slevy, zjistíte, že přichází­te o šokující čás­t­ky. A protože postupy, které uslyšíte, doká­ží mnohým z těchto ztrát zabránit, sami si můžete spočítat, že mají pro vaši firmu hod­no­tu desítek, ne-li stovek tisíc korun… a cena této „virtuální konzultace“ se vám tedy vrátí téměř okamžitě.

A současně jste chráněni i naší jednoduchou a přímočarou zárukou:

“Pokud během následujících 12 měsíců nevyděláte systematickým používáním těchto postupů nejméně dvojnásobek toho, co jste zaplatili, jednoduše nám napiště, co jste zkoušeli a s jakými výsledky… a my vám okamžitě vrátíme vaše peníze.”

Protože můžete navíc audioprůvodce & online kurz nechat absolvovat všechny vaše pracovníky, zaplatíte vlastně za zdokonalení jen toho prvního… a všichni další získají stejné vzdělání zcela zdarma.

O kolik vás připraví další slevy, pokud nic nezměníte?

Pokud se rozhodnete nic neměnit, zá­kaz­níci budou i nadále tlačit vaše pracovní­ky do slev. A každý den tak budete přicházet o peníze, které by vám – pří správném postupu, který si ukážeme – mohly zůstat.

Rozhodněte se tedy zabránit rozdávání vašich peněz ostatním hned teď a jakmile bude tento online kurz opět dostupný (otevíráme jej pro omezený počet klientů jen několikrát ročně), uvidíte, jak rychle se zase zvýší vaše marže.

Inspiraci najdete do té doby např. zde…

Kdy si můžeme sami za to, že po nás chtějí nejnižší cenu... a jak to změnit