fbpx

Jak odlišit vaši firmu od konkurence, aby si to koupili u vás? 1

A proč si to mám vlastně koupit u vás?
Když mi konkurence nabízí skoro totéž, ale levněji…

Pokud ve firmě hledáte způsoby, jak se vyrovnat s levnější konkurencí a zvyšovat prodej (přestože zákazníci tlačí na cenu), těchto problémů se nyní můžete navždy zbavit:

Po přečtení těchto řádků budete vědět, jak můžete vaši nabídku “prodat” v očích zákazníků tak, abyste už nemuseli sami hledat zákazníky… ale aby oni vyhledávali vás.

Pochopíte, co udělat, aby se na vás obracelo tolik zájemců, že si budete sami vybírat, komu vaše produkty a služby prodáte a komu ne.

A zjistíte, jak tímto postupem dosáhnout, že zákazníci přistoupí na cenu, kterou požadujete… bez tlaku na slevy.

Jak to udělat?

Jedna z prvních otázek, kterou kladu na marketingových konzultacích s novými klienty, zní následovně:

“Proč si mají zákazníci vybrat vás a ne vaši konkurenci?

Tuto otázku si totiž v duchu klade před nákupem každý zákazník. A smutným faktem je, že mnoho firem na ni nedokáže uspokojivě odpovědět.

Zkuste to sami: Když se vás dnes zákazník zeptá “Proč si to má koupit právě u vás, když to má konkurence levnější?”, asi budete argumentovat kvalitou, dodacími podmínkami nebo servisem.

Potíž je ale v tom, že vaši konkurenti slibují totéž.

Mnoho firem sice mluví o kvalitě, rozsahu sortimentu, rychlosti a službách zákazníkům, když ale namítnu, že totéž tvrdí i jejich konkurenti, nastane rozpačité ticho. A drsnou realitou podnikání je potom fakt, že pokud neznáme odpověď my sami, těžko ji budou znát naši zákazníci.

Chcete-li přitom přesvědčit zákazníka k nákupu, nemusí to být vůbec těžké.

Několika kroky totiž můžete dosáhnout toho, aby si vybral právě vás. A to i přesto, že je vaše nabídka velmi podobná té konkurenční… a dražší.

Jak?

Pokud zákazníci nevidí mezi vaší a konkurenční nabídkou rozdíl, logicky vybírají toho levnějšího.

Mnozí se snaží rozdílnou cenu zdůvodnit prázdnými slogany typu “s námi budete spokojeni” nebo “nejlepší kvalita”.

Všichni ale víme, že při nákupech takové sliby pouštíme jedním uchem dovnitř a druhým ven. Mnohokrát jsme se zklamali a považujeme podobné slogany jen za reklamní vatu.

K tomu, aby zákazník připustil, že je vaše nabídka skutečně jiná, musíte vaši firmu viditelně odlišit. Pro zákazníka musí mít vaše odlišnost hodnotu, kterou si uvědomí. A tato odlišnost musí být taková, aby ho přiměla uznat, že má za vaše produkty zaplatit více než za konkurenční.

Jakmile takovou odlišnost vaší firmy najdete, přinese vám to hned několik výhod:

  • zákazníci přestanou tlačit na cenu a požadovat další slevy
  • vaše firma získá na trhu výsadní postavení, které vám ostatní budou závidět
  • zákazníci budou oslovovat s poptávkami nejdříve právě vás
  • a budou více ochotni zaplatit cenu, kterou si za vaše produkty řeknete

Jak ale takovou “odlišnost” najít?

(Protože kdyby to bylo tak jednoduché, tak jste na ni přišli už dávno, že…)

Protože v praxi při konzultacích s různými firmami vidím, co funguje (a co ne), připravil jsem, postup, který nám pomůže tuto olidšnost najít i pro vás.

A využít ji tak, aby vám vodila již “předprodané” zákazníky: Aby už přicházeli s vědomím toho, že vědí, proč si to koupit právě u vás… i když si něco podobného mohou koupit jinde.

Celý postup probereme ve speciálním audioprůvodci & online kurzu “Jak odlišit vaši firmu od konkurence”.

Podíváme se na to, jak:

– odhalit ve vaší firmě to, čím se můžete v očích zákazníků odlišit
– zformulovat vaši odlišnost tak, aby ji zákazník ihned pochopil a vnímal její hodnotu
– využít tuto odlišnost v prodeji a získávání zákazníků
– přivést do vaší firmy přesně ten typ zákazníků, který vám přináší nejvyšší zisk
– přivést zákazníky tímto způsobem k nákupu, i když jste dražší než konkurence

Detailně si přitom vysvětlíme:

– jak vás dnešní “nerozeznatelnost” zbytečně připravuje o objednávky a peníze
– jak nevědomky posíláme zákazníky svou “stejností” ke konkurenci
– jak přivést do vaší firmy více zákazníků, na kterých vyděláváte nejvíce
– co na zákazníka nezapůsobí, i když si to dnes možná myslíte
– jak se vyvarovat chyby, které se při argumentaci dopouštějí vaši konkurenti

Dále se dozvíte:

  • 8 prvků argumentace, které udělají vaši nabídku neodolatelnou
  • jak si zjednodušit prodej dodržením jednoduché zásady, na kterou ostatní zapomínají
  • 68 možností, jak vaši firmu odlišit, i když na první pohled prodáváte totéž
  • jak správně odlišit vaši nabídku pomocí ceny (i když nejste nejlevnější)
  • jak odhalit vaše přednosti tam, kde je dnes nevědomky přehlížíte

Uslyšíte také:

  • čím vaši firmu odlišit, i když vás vůbec nic nenapadá
  • 7 konkrétních kroků k nalezení konkrétní odlišnosti VAŠÍ firmy
  • jak vaši odlišnost vyjádřit stručně a výstižně
  • jak najít a zformulovat tzv. “bleskovou” odlišnost během pěti minut

A poznáte:

  • jak vaši odlišnost využít v praxi ke zvýšení prodeje (s konkrétními příklady)
  • tipy a triky, které udělají z vaší “obyčejné” nabídky pádné argumenty
  • komu vaši nabídku prezentovat, aby měla největší šanci uspět
  • jak na jednání se zákazníkem navázat, aby vyústilo v objednávku

 

Vím, že vás může napadnout, že je to vlastně zbytečné: Už přece prodáváte. Úspěšně. Tak proč cokoliv měnit?

Odpověď je jednoduchá: Pokud za vámi dnes přichází zákazníci a chovají se tak, že mezi vámi a konkurencí nevidí rozdíl, každý den zbytečně přicházíte o objednávky a zisk. Pokud totiž zákazník namítá “… ale vedle u firmy X to mají levnější”, ve skutečnosti tím říká “Já si myslím, že to vy a firma X máte uplně stejné a nechce se mi platit víc, než je nezbytně nutné”. (Vždyť tak nakupujeme my sami, když jsme v pozici zákazníka – když je to stejné, vybereme toho levnějšího.)

Jakmile ale prostřednictvím tohoto audioprůvodce & online kurzu projdeme těmi kroky, které vás odliší (a nebude nutné měnit cenu, názvy nebo vlastnosti nabízeného zboží), uvidíte, jak vám to zjednoduší celý prodej.

S vaší novou odlišností totiž:

Lidé přestanou odmítat vaše prodejce
Jestliže lidé dnes schůzky s vašimi prodejci odmítají, s novým postupem – který si v průvodce přesně popíšeme – budou po vás zákazníci setkání sami vyžadovat. A to i s vědomím, že jim přijedete prodávat vaše produkty a služby. (Už vás totiž neuvidí jako ty, kdo je nutí k nákupu, ale ty, které má smysl vyslechnout.) Protože to navíc dodá vašim prodejcům nové sebevědomí, sníží se vám jejich fluktuace, práce je začne bavit a vy budete mít méně starostí s jejich vedením a motivací.

Vaše argumenty začnou na zákazníky zabírat
Vaši lidé už nebudou tápat při odpovědi na otázku “proč si to mám koupit u vás?”. Budou totiž přesně vědět, jak zareagovat. A na místo obvyklého “já si to ještě rozmyslím” začnou zákazníci reagovat nákupem hned na místě. Bez dalšího plýtvání vaším časem.

Vaše reklama bude přitahovat více zákazníků
Jakmile vaši odlišnost doplníte do reklamy (a přesně uslyšíte, jak to udělat), vaše propagace začne přinášet měřitelné výsledky. S naprosto stejnými náklady tak získáte více zákazníků. A tam, kde jste dnes museli složitě vymýšlet rozsáhlé kampaně, bude stačit třeba jen jediný inzerát nebo dopis.

Nejzajímavější ale je, že…

Odbouráte zbytečné schůzky
Protože začnete přitahovat více zákazníků, kteří budou už dopředu chápat vaši odlišnost od konkurence, odbouráte zbytečné schůzky… a budete už jednat s lidmi, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že si vaše produkty koupí. Místo zdlouhavého úvodu tak můžete jít rovnou k věci. A sami si můžete spočítat, kolik vyděláte, když bez jakékoliv další práce třeba zdvojnásobíte počet schůzek, ze kterých se vrátíte s objednávkou.

Se zákazníky bude méně problémů
Příjemnou výhodou bude i to, že vaše odlišnost odfiltruje ty, kteří vám přinášejí minimum zisku a maximum problémů. A jakmile tito “okopávači pneumatik” či chroničtí stěžovatelé odejdou ke konkurenci, zbavíte se i nákladů, které vám dnes způsobují.

Získáte více zákazníků, na kterých máte největší zisk
Na zákazníky, kteří dokáží vaši práci ocenit tím, že si rádi připlatí, bude vaše odlišnost fungovat jako magnet. Začnete tak přitahovat lepší zákazníky. A protože vás toto oddělení “zrna od plev” nebude stát ani korunu, zvýší se i vaše tržby. O kolik více např. vyděláte, když začne více zákazníků nakupovat beze slev a s plnou marží?

Zákazníci vás budou mezi sebou více doporučovat
Ukážeme si také metodu, jak dosáhnout toho, aby si zákazníci mezi sebou vaši firmu více doporučovali. Tímto způsobem získáte opět další zákazníky… a protože jste za jejich přivedení nemuseli zaplatit ani korunu (a oni už budou přesně vědět, co děláte), jejich objednávky pro vás budou bezpracným příjmem.

Celkově se zvýší váš zisk
Protože s vaší odlišností dokážete jasně zdůvodnit cenu, nemusíte už poskytovat tolik slev. A protože už nebude nutné bojovat cenou, vaše marže (a zisk) tak nebudou klesat… ale růst.

Celý postup vám tedy přinese jasné, hmatatelné a měřitelné dopady. Právě proto platí firmy za konzultaci a přípravu takové strategie nejméně 60 000 Kč. Naprosto totožné doporučení a postupy ale můžete čerpat z tohoto audioprůvodce & online kurzu. A navíc také získáte…

Bonusový checklist, který vám pomůže novou odlišnost uplatnit v praxi

V online kurzu získáte také svůj vlastní “Průvodce hledáním odlišnosti vaší firmy”. Tento bonusový průvodce v hodnotě 490 Kč vás krok za krokem – jako při osobní konzultaci – provede 13 charakteristikami, kterými můžete vaši firmu odlišit. Ukáže vám 7 kroků k nalezení a formulaci odlišnosti vaší firmy. Najdete zde krátký dotazník pro vaše zákazníky. A na závěr vám popíše 9 kroků, jak vaši odlišnost využít v praxi. Třeba hned druhý den.

 

„Příklady z praxe: 748 000 Kč jedinou metodou… každý rok“

V této bonusové částí audioprůvodce & online kurzu se detailně podíváme na hledání odlišnosti na pěti konkrétních příkladech z mé konzultační praxe. Ukážeme si, jakým postupem jsme je nalezli. A vysvětlíme si, jak můžete jejich postupy využít i ve vaší firmě:

  • Příklad č. 1: Jak detailním popisem udělat z malého letáčku „automat na peníze“, který přinese vždy více práce, než dokáže firma zvládnout
  • Příklad č. 2: Jak se při poskytování služeb odlišit i tam, kde z pohledu zákazníka žádný rozdíl neexistuje (a zákony to v podstatě neumožňují)
  • Příklad č. 3: Jak ve zcela neobvyklém oboru najít inspiraci i pro vaši firmu (a to navíc „neviditelně“ pro vaši konkurenci) a získat tak nové zákazníky… jako zde třeba z celého světa
  • Příklad č. 4: Jak se odlišit v oboru, ve kterém konkurence i zákazníci mluví jen o slevách… a násobit váš obrat a zisk i tehdy, když cenu vašich produktů snižovat nebudete
  • Příklad č. 5: Jak jeden nápad vydělává malé firmičce o dvou zaměstnancích o 748.000 Kč navíc (téměř automaticky a každý rok)… a celé je to stálo na začátku jen 10 tis. Kč

 

Nic neriskujete: Očekávejte výsledky… nebo své peníze nazpět

Pokud vás tato nabídka láká, ale ptáte se, co můžete ztratit, odpověď je jednoduchá: Nic.

Jako jediný marketingový konzultant v ČR veřejně garantuji, že má doporučení buď vydělají klientům alespoň dvojnásobek toho, co za mé služby zaplatili… nebo nemusí platit ani korunu. A stejnou 12-ti měsíční “záruku účinnosti” dostáváte i zde:

“Poslechněte si celý audioprůvodce & online kurz, jak odlišit vaši firmu od konkurence. Zaveďte do své každodenní praxe doporučení, které v něm uslyšíte. A pokud vám během následujících 12-ti měsíců nepomohou vydělat minimálně dvojnásobek toho, co jste za audioprůvodce & online kurz, napište nám, co jste zkoušeli a s jakými výsledky … a my vám obratem vrátíme peníze.”

Na konzultacích klientům říkám, že pokud musíte zákazníky dnes sami vyhledávat, děláte zbytečnou práci.

Pokud je musíte sami přesvědčovat k nákupu, marníte čas.

A pokud jim musíte dokazovat, že nejlepším dodavatelem jste pro ně právě vy, zbytečně se namáháte.

Všechny tyto překážky totiž můžete překonat nalezením své odlišnosti:

Už nebude nutné zákazníky “obtěžovat”… sami vás budou vyhledávat. Už nebude nutné žadonit o schůzku… zájemců bude tolik, že si sami budete vybírat. A už nebude nutné zlevňovat… zákazníci si totiž za vaši práci rádi připlatí.

Aby vás zákazníci přestali házet do jednoho pytle s konkurencí

Víte, co se stane, když tu svou odlišnost nenajdete?

Pokud se od ostatních ničím neodlišíte, budete pro zákazníky stále jen jedním z mnoha podobných. A protože mezi vámi a konkurencí neuvidí rozdíl, všichni budou i nadále tlačit na cenu a požadovat slevu.

Pokud ale chcete prodávat s vyšší marží a zvýšit zisk – bez přidané námahy – s tou novou odlišností to dokážete:

Dozvíte se totiž, kde vaši odlišnost najít, i když si žádné nejste vědomi. A začnete přitahovat mnohem více zákazníků, kteří vaši práci ocení… a budou ochotni za ni zaplatit.

Jediné rozhodnutí, které před vámi tedy nyní stojí, je to, zda chcete i nadále postupovat tou dosavadní pracnou, namáhavou a vyčerpávající cestou, kterou znáte…

… nebo zda chcete využít postup, který vás odliší od ostatních tak, že lidé budou chtít právě vás? A za vámi určenou cenu?

V tomto audioprůvodci & online kurzu si celý postup, jak to udělat, vysvětlíme. Získáte přesný návod, kterým se řídí úspěšné firmy po celé zemi, za méně, než kolik utratíte za obyčejný toner do vaší tiskárny.

A jakmile pomocí těchto doporučení odhalíte vaši konkurenční výhodu, celá investice se vám ihned a mnohonásobně vrátí.

Vstup do tohoto online kurzu otevíráme pro omezený počet klientů jen několikrát ročně a v tuto chvíli není dostupný.

Jakmile jej ale opět otevřeme získávání objednávek bude pro vás mnohem jednodušší… protože už to nebudete vy, kdo bude přesvědčovat zákazníky, proč si to koupit právě u vás… ale budou to oni, kdo vám sami budou volat a psát s tím, že vědí že to dělají/prodávají i ostatní, ale že to chtějí právě od vás.

Inspiraci mezi tím najdete např. zde…

Aby to chtěli koupit jen a právě od vás, i když jim konkurence nabízí totéž - JakZvysitProdej.cz