Je to takové tajemství, o kterém se nahlas moc nemluví:
Zkušené firmy totiž dělí zájemce o své služby a produkty na ty, které velmi rádi obslouží.
A na ty, které by prodejci a majitelé firmy nejraději poslali ke konkurenci… a také to dělají.
Proč?
Úkolem každého prodejce je představit nabídku své firmy tak, aby o ni zákazníci projevili zájem… a produkt nebo službu si koupili.
Současně s tím ale platí, že celé prodejní úsilí a snaha se musí časově, energeticky a finančně vejít do rozpočtu, který na to byl určen. A tím rozpočtem je hrubý zisk, který z prodeje firmě plyne.
Znamená to, že si spočítáme, kolik minut se můžeme každému zájemci věnovat a jakmile jeho návštěva tuto dobu v naší firmě překročí, přestaneme s ním mluvit? Samozřejmě, že ne.
Znamená to ale, že při prodeji sledujeme, čím se vyznačují zákazníci, u kterých máme vysokou šanci uzavření transakce… a čím se vyznačují ti, kteří se přišli jen ohřát ve studeném počasí, vypít zdarma kafe nebo posbírat reklamní letáky, aby měli po večerech v reklamní pauze co číst.
Když za námi zákazník přichází s otázkou, vlastně si nás najímá jako odborného poradce: Přichází za námi proto, aby našel řešení problému, se kterým se potýká. A my mu jako odborní poradci vysvětlujeme, jaké jsou možnosti… a doporučujeme pro něj nejvhodnější řešení.
Protože ale nemáme neomezené časové a finanční možnosti, musíme vždy hlídat, aby neefektivní prodejní aktivita nepřivedla firmu do ztráty (protože cestováním, jednáním, vysvětlováním, předváděním vyčerpáme víc, než činí zisk z transakce).
Jaká pravidla zavedete v následujících 7 dnech proto, aby vás vaše prodejní aktivita místo k výdělku nepřivedla do ztráty?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? Řadu svých dnešních prodejních postupů můžete přitom drobně upravit tak, aby vám přinášely – bez další práce – mnohem lepší výsledky. Unikátní návod, jak právě tyto “drobné, ale účinné” změny provést i u vás, najdete kliknutím sem.