Aby získal pochvalu… (39)

“To se ti povedlo…”
“To by dobrý kup…”
“To jsi vyjednal dobře…”

Každý z nás chce slyšet pochvalu. A právě tato pochvalná slova chce slyšet na svou adresu každý zákazník, který se od nás vrátí domů do či do firmy a řekne ostatním, co a jak od nás nakoupil.

Jak a proč takové pochvaly podporovat?

Každá pochvala slouží nejen k tomu, aby si nás zákazník navždy zapamatoval… ale také k tomu, aby se o nás dozvěděli i ostatní.

Pokud tedy můžeme, naším úkolem je připravit prodejní situaci tak, aby zákazník odešel s pocitem, že nad námi vyhrál. A tím mu automaticky dáváme do rukou nástroj k propagaci naší firmy mezi ostatními.

Anglicky tomu říkají “bragging rights”, česky bychom řekli “právo na machrování”: Chceme dát zákazníkovi příležitost, aby měl pocit, že dobře nakoupil a mohl o svém úspěchu říci i ostatním.

Jak to udělat?

Základem každého “výhodného nákupu” je to, že si zákazník odnáší domů (a) více, než čekal, (b) více, než dostali ostatní nebo (c) více, než jsme mu původně chtěli dát.

– Dáváme-li tedy zákazníkovi slevu, neprezentujeme ji jako obvyklé zvýhodnění, které dostávají automaticky všichni… ale spíše jako osobní výhodu, kterou si svým nákupem zasloužil.

– Zlepšujeme-li nákupní podmínky, děláme tak až jako ústupek poté, co zákazník začne vyjednávat.

– A přidáváme-li k objednávce nějaký bonus, vysvětlujeme, jak výjimečný tento krok je a kolik úsilí jsme museli vydat, abychom pro něj tuto výhodu získali.

Každý náš ústupek, zvýhodnění, bonus či benefit musí být tedy náležitě vysvětlen, zhmotněn a zasazen do cenového rámce tak, aby zákazník plně pochopil výhodu, kterou tak získal… a právem nabyl pocit, že může být se svým rozhodnutím spokojen.

Jak v následujících 7 dnech upravíte vaše prodejní postupy tak, aby zákazník odcházel s pocitem vítězství? 

Úspěšný týden přeje…

Aby získal pochvalu... (39) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to udělat s menší námahou? Pokud chcete zvýšit prodej, aniž by vás to stálo velké úsilí nebo spoustu času, překvapivě účinné a přitom jednoduché metody najdete kliknutím sem.


Kategorie

podporovat pochvaly, zákazník odchází s pocitem vítězství, změna prodejních postupů


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...