Nedávno jsme u klienta řešili následující případ:
Vymysleli nový produkt, dali mu atraktivní jméno, úspěšně jej několik let prodávají… a teď zjistili, že pod stejným jménem začala vyrábět podobný produkt konkurence… a drze si toto jméno zaregistrovala jako ochrannou známku.
Nekalá soutěž?
Parazitování na pověsti?
Klamavé označení výrobků?
Možná. Ale těžko se to bude prokazovat. A ještě hůř soudit.
Přitom stačilo, aby si na začátku zaregistrovali název jako svou vlastní ochrannou známku.
Národní ochranná známka stojí to 5 000 Kč (správní poplatek), plus náklady patentového zástupce (cca 5 – 7 tis., žádost však můžete podat i sami).
A minimálně na 10 let tím získáváte oprávnění užívat toto označení pro uvedené třídy výrobků a služeb exkluzivně jen pro sebe. (Pro prodloužení ochrany stačí každých 10 let zaplatit správní poplatek.)
Co uděláte v následujících 7 dnech proto,
abyste lépe ochránili vaše obchodní jména a názvy?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Nejlepší ochrannou vaší firmy ale samozřejmě zůstává zřetelná odlišnost vaší nabídky od konkurence. A podrobný návod, jak tuto vaši odlišnost nalézt, odhalit a prezentovat zákazníkům, najdete kliknutím sem.