fbpx

Ať o nás taky něco napíšou! (44)

Při čtení novin a časopisů často narážíme na zprávy o velkých firmách a jejich aktivitách.

Čas od času si ale můžeme v celonárodním deníku přečíst také reportáž o malé firmičce, která prorazila na trh. A v regionálních novinách najdeme podobné zprávy mnohem častěji.

Jak se tam dotyčné firmy dostaly?
A jak dosáhnout toho, aby o nás novináři taky něco napsali?

Novinářský svět není tak neproniknutelný, jak by se mohlo navenek zdát. Úkolem novináře je totiž sbírat příběhy, hledat novinky a informovat o aktualitách. A každý novinář tak dennodenně hledá materiál, o kterém by mohl něco zajímavého napsat.

Klíčovou charakteristikou zprávy je ale právě ona “zajímavost”.

Zavoláme-li do novin a požádáme, aby napsali také něco o nás, odezvou bude jen zdvořilé odmítnutí. Fakt, že existujeme, totiž žádného novináře ani čtenáře nezajímá.

Chceme-li tedy novináře zaujmout a docílit toho, aby o článku vůbec uvažoval, musíme mu ukázat, jak se naše aktivity dotýkají jeho čtenářů.

Například:

  • Otevíráme novou pobočku v místě, kde noviny vycházejí.
  • Vytvořili jsme v regionu nová pracovní místa.
  • Získali jsme mezinárodní zakázku a budeme tak exportovat.
  • Jako regionální firma jsme uspěli ve srovnání kvality produktů s celonárodní konkurencí.

Samotná skutečnost, že u nás k podobné události dochází, přirozeně nezaručuje, že se objevíme v tisku. Pokud ale tuto novinku redakci oznámíme dobře připravenou tiskovou zprávou, zvyšujeme tím pravděpodobnost, že své jméno a příběh v novinách skutečně uvidíme.

Jakou událost či novinku můžeme v následujících 7 dnech oznámit redakcím vybraných novin a časopisů? 

Úspěšný týden přeje…

Ať o nás taky něco napíšou! (44) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to urychlit? Novináři i zákazníci hledají zejména odlišnost našeho příběhu a firmy od ostatních. Chcete-li tuto odlišnost své firmy rychle najít (i když máte pocit, že prodáváte v podstatě totéž, co ostatní), strukturovaný návod najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III