Při čtení novin a časopisů často narážíme na zprávy o velkých firmách a jejich aktivitách.
Čas od času si ale můžeme v celonárodním deníku přečíst také reportáž o malé firmičce, která prorazila na trh. A v regionálních novinách najdeme podobné zprávy mnohem častěji.
Jak se tam dotyčné firmy dostaly?
A jak dosáhnout toho, aby o nás novináři taky něco napsali?
Novinářský svět není tak neproniknutelný, jak by se mohlo navenek zdát. Úkolem novináře je totiž sbírat příběhy, hledat novinky a informovat o aktualitách. A každý novinář tak dennodenně hledá materiál, o kterém by mohl něco zajímavého napsat.
Klíčovou charakteristikou zprávy je ale právě ona „zajímavost“.
Zavoláme-li do novin a požádáme, aby napsali také něco o nás, odezvou bude jen zdvořilé odmítnutí. Fakt, že existujeme, totiž žádného novináře ani čtenáře nezajímá.
Chceme-li tedy novináře zaujmout a docílit toho, aby o článku vůbec uvažoval, musíme mu ukázat, jak se naše aktivity dotýkají jeho čtenářů.
Například:
- Otevíráme novou pobočku v místě, kde noviny vycházejí.
- Vytvořili jsme v regionu nová pracovní místa.
- Získali jsme mezinárodní zakázku a budeme tak exportovat.
- Jako regionální firma jsme uspěli ve srovnání kvality produktů s celonárodní konkurencí.
Samotná skutečnost, že u nás k podobné události dochází, přirozeně nezaručuje, že se objevíme v tisku. Pokud ale tuto novinku redakci oznámíme dobře připravenou tiskovou zprávou, zvyšujeme tím pravděpodobnost, že své jméno a příběh v novinách skutečně uvidíme.
Jakou událost či novinku můžeme v následujících 7 dnech oznámit redakcím vybraných novin a časopisů?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak to urychlit? Novináři i zákazníci hledají zejména odlišnost našeho příběhu a firmy od ostatních. Chcete-li tuto odlišnost své firmy rychle najít (i když máte pocit, že prodáváte v podstatě totéž, co ostatní), strukturovaný návod najdete kliknutím sem.