Minule jsme si říkali, že v určitých případech je pro nás výhodnější odeslat problematického zákazníka ke konkurenci.
Výdělek sice připadne někomu jinému, stejně tak slízne i neúměrně velké problémy, hádky a reklamace, které objednávky tohoto zákazníka vždy provázejí.
Znamená to ale, že budeme pomyslně sedět před zápražím naší prodejny, pokuřovat cigaretu, s úšklebkem hodnotit příchozí zákazníky a blahosklonně pouštět dovnitř jen ty, kteří nám milostivě prokážou, že utratí dost peněz, aby se nám vůbec vyplatilo vstát?
Odpověď znáte sami.
Pokud nechceme tímto způsobem přijít o všechny zákazníky, povolení odmítat ty problematické mají jen ti, kteří okamžitě podniknou kroky k tomu, aby prázdné místo nahradili jinými.
Funguje to i motivačně: Pokud je některý ze zákazníků natolik problematický, že s ním nikdo ze zaměstnanců či kolegů nechce pracovat, můžete pracovníkům slíbit, že další objednávky od této osoby už nebudete přijímat… ale jen za předpokladu, že oni svou prací přivedou a získají dva, tři nebo čtyři nové zákazníky kategorie A.
Jakým postupem nahradíte v následujících 7 dnech ty zákazníky, které jste odmítnuli?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Nemáte čas? Chcete-li navíc, aby do vaší firmy začali proudit zákazníci, kteří jsou pro vaši firmu nejziskovější, sbírku nápadů, jak toho dosáhnout, najdete kliknutím sem.