“Černý Petr”: Jak uvažují zákazníci #9 (24)

Strach z rozhodování pramení ve skutečnosti ze strachu z odpovědnosti.

Když vyberu špatného dodavatele, vyhodí mě z práce.
Když vyberu levný hotel, žena mě bude kritizovat.
Když se to nepodaří, svalí všichni vinu na mě.

Strach z odpovědnosti je přirozený. A stejně přirozená je také lidská snaha přenést tuto odpovědnost na někoho jiného.

Cítíme-li tedy při prodeji, že před námi stojí zákazník, který se bojí nést odpovědnost, naším úkolem je ujistit ho, že nic neriskuje. A že pomyslný Černý Petr nezůstane v jeho rukou.

Ukážeme, jak neseme hlavní riziko transakce my. Předložíme mu zkušenosti a reference ostatních zákazníků. Potvrdíme, že jím vybraný produkt si často vybírají i ostatní. Dokážeme mu, že naše sliby jsou podložené fakty, čísly a testy. A dodáme mu také dostatek materiálů, aby mohl své rozhodnutí obhájit před ostatními.

Stojí-li tedy před námi váhající zákazník, v jeho váhání musíme vidět žádost: Dodejte mi jistotu, že nákupem neuděláme chybu. Strach z odpovědnosti mnohé zákazníky paralyzuje. A právě naše důkazy a ujištění o opaku pomohou prodej dokončit.

Lidé mají často strach z odpovědnosti… a toho můžeme využít v prodeji.

Jak v následujících 7 dnech sejmete ze zákazníka břímě odpovědnosti?

Úspěšný týden přeje…

"Černý Petr": Jak uvažují zákazníci #9 (24) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co teď? Pokud zákazníka ochráníme před kritikou, při dalším nákupu už bude vědět, na koho se obrátit. A pokud chcete, aby u vás zákazníci nakupovali opakovaně, sbírku nápadů, jak toho dosáhnout, najdete kliknutím sem.


Kategorie

hlavní riziko transakce, strach z odpovědnosti


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...