Strach z rozhodování pramení ve skutečnosti ze strachu z odpovědnosti.
Když vyberu špatného dodavatele, vyhodí mě z práce.
Když vyberu levný hotel, žena mě bude kritizovat.
Když se to nepodaří, svalí všichni vinu na mě.
Strach z odpovědnosti je přirozený. A stejně přirozená je také lidská snaha přenést tuto odpovědnost na někoho jiného.
Cítíme-li tedy při prodeji, že před námi stojí zákazník, který se bojí nést odpovědnost, naším úkolem je ujistit ho, že nic neriskuje. A že pomyslný Černý Petr nezůstane v jeho rukou.
Ukážeme, jak neseme hlavní riziko transakce my. Předložíme mu zkušenosti a reference ostatních zákazníků. Potvrdíme, že jím vybraný produkt si často vybírají i ostatní. Dokážeme mu, že naše sliby jsou podložené fakty, čísly a testy. A dodáme mu také dostatek materiálů, aby mohl své rozhodnutí obhájit před ostatními.
Stojí-li tedy před námi váhající zákazník, v jeho váhání musíme vidět žádost: Dodejte mi jistotu, že nákupem neuděláme chybu. Strach z odpovědnosti mnohé zákazníky paralyzuje. A právě naše důkazy a ujištění o opaku pomohou prodej dokončit.
Lidé mají často strach z odpovědnosti… a toho můžeme využít v prodeji.
Jak v následujících 7 dnech sejmete ze zákazníka břímě odpovědnosti?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co teď? Pokud zákazníka ochráníme před kritikou, při dalším nákupu už bude vědět, na koho se obrátit. A pokud chcete, aby u vás zákazníci nakupovali opakovaně, sbírku nápadů, jak toho dosáhnout, najdete kliknutím sem.