fbpx

Co mám udělat? (17)

Následující problém zná každý vedoucí prodeje…

Prodejci dokonale ovládají parametry produktu.
Po několika školeních se naučili tyto parametry proměnit ve výhody pro zákazníka.
Když ale přijde na jednání, na jeho konci se často zaseknou.

Mnoho z nich má problém požádat na konci zákazníka o objednávku.

A často říkají jen vlažné:

“Tak co na to říkáte?”

Právě neschopnost požádat o objednávku přitom připravuje každou firmu zbytečně o objednávky.

Nikdo z nás nechce, aby nás ostatní nutili do nákupu. Pokud s námi ale obchodní zástupce strávil hodinu tím, že nám svůj produkt prezentoval, my jsme souhlasně pokyvovali hlavou, odsouhlasili jsme si parametry, souhlasně jsme zabručeli nad cenou, je zcela přirozené, že na konci jednání prodejce řekne:

“Když to shrnu, sami jste právě viděli, že vám nový X každý měsíc ušetří Y Kč a už za 12 měsíců se vám jeho cena vrátí a pak vám už bude sloužit zdarma. Můžu pro vás tedy jeden objednat?”

Netlačíme… ale přirozeně vedeme jednání k objednávce.

Totéž platí i v nabídkách, které posíláme zákazníkům poštou či emailem.

Výrazy typu…

“Neváhejte mne kontaktovat, jsem vám k dispozici na tel. č. …”
“Jsme připraveni odpovědět na jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat.”

… jsme viděli už všichni. A mnoho z nás je dokonce do emailů a dopisů sami píšeme.

Mnohem přirozenějším způsobem, jak o reakci požádat, je přitom napsat:

“Pokud chcete na novém X ušetřit minimálně Z Kč, zatelefonujte mi prosím ještě dnes na XXX a už zítra můžete mít na stole přesný plán toho, jak úspory ve vaší firmě provedeme…

Jak v následujících 7 dnech změníte způsob, jakým žádáte zákazníka o reakci či o objednávku ve vaší firmě?

Úspěšný týden přeje…

Co mám udělat? (17) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Některé změny v prodejních postupech jsou na první pohled naprosto jednoduché, přitom právě tyto “drobnosti” vydělají nakonec vaší firmě nejvíce. Unikátní návod, jak právě tyto “jednoduché” postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II