Každý den v novinách čteme, jak naše populace stárne. Slyšíme, jak rostou tržby firem, které prodávají vitaminy. A dozvídáme se, že novým trendem je sportovat i ve vyšším věku.
To vše je potvrzení základního lidského motivu: Touha být zdravý.
Motivátor č. 5 – Zákazníci chtějí být zdraví/žít déle/zbavit se bolesti.
K tomu, abychom využili tento motiv k prodeji, nestačí ale jen říci „kupte si X a budete zdraví“. Pokud totiž prodáváme cokoliv, co funguje jako prevence, máme jednoho velkého nepřítele: lidskou lenost a pasivitu.
Můžeme sice apelovat na fakt, že náš produkt pomáhá udržovat zákazníkovi zdraví, pokud to ale od zákazníka bude vyžadovat úsilí, bojujeme mnohdy s větrnými mlýny.
Mnohem lepších výsledků dosáhnou přitom ve stejném oboru ti, kteří místo „zdraví“ prodávají „odstranění bolesti“. Právě z bolesti máme totiž velký strach. Bolest ale nemusí být fyzická. Bolest může být také finanční, partnerská, sociální nebo psychická.
Dokážeme-li ale najít v našem produktu či službě návaznost na prodloužení zdraví či odstranění aktuální či případné bolesti, máme další motivátor, kterým zákazníka přesvědčit k nákupu.
Jak v následujícím týdnu upravíte svou nabídku tak, aby ukazovala zákazníkům, jak jim pomůže prodloužit zdraví nebo je zbavit bolesti?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co teď? Pokud si chcete udržet své psychické zdraví i vy (a zbavit se bolesti ze ztráty zakázek levnější konkurenci), pak konkrétní a specifické postupy, jak nad ní vyhrát najdete kliknutím sem.