Pokud zákazníkům posíláme písemné nabídky, často býváme překvapeni, když se nás ptají na informace, které jsme v zaslaném materiálu jasně popsali.
Čí je to ale chyba? Ano, mohli bychom si stěžovat, že „lidé dnes nečtou“. Stejně tak by si ale mohli stěžovat zákazníci, že našemu textu nerozuměli a odpovědi tam nenašli.
Pokud píšeme naše dopisy, emaily nebo sdělení úředním jazykem uspávače hadů, nemůžeme si stěžovat, že je lidé nečtou.
Chceme-li ale dosáhnout toho, aby lidé naše nabídky skutečně četli, musíme se zamyslet nad tónem, složitostí i obsahem našeho sdělení.
Jednoduchá slova jsou srozumitelnější než ta složitá. Krátké věty pochopí čtenář snáze než ty dlouhé. Přátelský tón je příjemnější než úřední sdělení. A zaměření na výsledky je zajímavější než nudný popis technického zaměření.
Naše texty mají vlastně podobnou „osobnost“ jako lidé: Někteří jsou nudní. Jiní dlouho mluví, aniž by řekli něco podstatného. A těch, kteří dokáží mluvit zajímavě a poutavě, je málo.
Připravujeme-li tedy pro zákazníky jakékoliv písemné sdělení, sami jeho strukturou, obsahem a tónem ovlivňujeme, zda jej hodí do koše nebo zda si jej přečtou.
Lidé čtou jen to, co je zajímá… a toho můžeme využít v prodeji.
Jak v následujících 7 dnech proměníte nudné nabídkové texty v „osobnost na papíře“?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak si to usnadnit? Pokud chcete napsat vaši nabídku tak, aby přesvědčila co nejvíce zákazníků k nákupu (a vy tak při stejných nákladech získali mnohem více objednávek), podrobný návod najdete kliknutím sem.