Sleva!
Zvýhodnění cen!
Cenový krach!
Takto na nás křičí výlohy, letáky a nabídky dodavatelů.
Snaží se nás nalákat na snížené ceny v očekávání, že toho nakoupíme více, než za běžné ceny. A že vydělají více peněz na objemu, kterého tak dosáhnou.
Jenže…
Co se stane, když nakoupíme X, který se normálně prodává za 1.000 Kč, ve slevě za 500 Kč?
Od této chvíle začneme za hodnotu X považovat 500 Kč. A se zaplacením celé tisícikoruny už bude od této chvíle problém (“Kdy zase budete mít nějakou akci?”). Nebo, pokud X koupit skutečně musíme, budeme od této chvíle považovat dodavatele za nenasytné (“Tolik? Vždyť jsem to u vás minule koupil jen za 500?!”)
Ano, slevy mají v podnikání své místo.
Ale třeba tam, kde měníme sortiment, kde máme jen posledních pár kusů ve výprodeji nebo tam, kde je X nahrazen novým modelem. Tedy tam, kde X nebudeme za původní cenu již prodávat.
Plošnou slevou u běžných produktů si totiž místo výdělku jen sami ničíme trh. Zřídka totiž prodáme o tolik více, aby se náš celkový zisk udržel na původní hladině.
Jak omezíte v následujících sedmi dnech slevy, jejichž poskytováním si pouze sami ničíte trh?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Ano, já vím… když je konkurence levnější a zákazníci nás do slev přímo “tlačí”, nějakou tu slevu přece dát musíme. Nebo ne? Nemusíme… a podrobný návod, jak v takové situaci postupovat, abychom objednávku získali, i když nejsme levnější, najdete kliknutím sem.