Jak napsat tiskovou zprávu (45)

Minule jsme si říkali, že pokud chceme, aby se o nás psalo v novinách, musíme mít (1) zajímavé téma a (2) musíme jej dobře zpracovat do tiskové zprávy.

Jak má ale taková tisková zpráva vypadat?

Prvním krokem je odpovědět na čtyři základní otázky:

  • Co se stalo/kdy se to stane?
  • Kdo to způsobil/koho se to týká?
  • Jaké jsou dopady/výsledky?
  • Proč je to důležité pro čtenáře?

Jakmile tyto základní informace sestavíme, druhým úkolem bude najít v našem sdělení onen prvek vyvolávající zvědavost. A třetím pak vložit tuto informaci do nadpisu tiskové zprávy.

Příklad?

Standardní struktura zprávy: Firma X otevře příští měsíc nový velkosklad hraček, 10 000 položek, vzniknou nová pracovní místa, přijme 20 zaměstnanců.

Upravená struktura zprávy: Dvacet zaměstnanců bude slavit vánoce každý den. Deset tisíc nových hraček přinese radost nejen dětem z okolí, ale také dvaceti zaměstnancům, kteří získají práci v novém velkoskladu…

Základní novinářské pravidlo říká, že zajímavou zprávou není “pes pokousal pána”, ale “pán pokousal psa”. A v našem sdělení tedy hledáme nestandardní prvek, který jinak “obyčejnou” zprávu promění v atraktivní čtení.

Jakou zprávu odešlete v následujících 7 dnech do redakce místních novin? 

Úspěšný týden přeje…

Jak napsat tiskovou zprávu (45) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Pokud chcete dobře napsat nejen tiskovou zprávu, ale také jakoukoliv nabídku tak, aby přesvědčila co nejvíce zákazníků k nákupu (a vy tak při stejných nákladech získali mnohem více objednávek), podrobný návod najdete kliknutím sem.


Kategorie

nestandardní prvek v textu, zajímavé téma v tisku


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...