Minule jsme si říkali, že pokud chceme, aby se o nás psalo v novinách, musíme mít (1) zajímavé téma a (2) musíme jej dobře zpracovat do tiskové zprávy.
Jak má ale taková tisková zpráva vypadat?
Prvním krokem je odpovědět na čtyři základní otázky:
- Co se stalo/kdy se to stane?
- Kdo to způsobil/koho se to týká?
- Jaké jsou dopady/výsledky?
- Proč je to důležité pro čtenáře?
Jakmile tyto základní informace sestavíme, druhým úkolem bude najít v našem sdělení onen prvek vyvolávající zvědavost. A třetím pak vložit tuto informaci do nadpisu tiskové zprávy.
Příklad?
Standardní struktura zprávy: Firma X otevře příští měsíc nový velkosklad hraček, 10 000 položek, vzniknou nová pracovní místa, přijme 20 zaměstnanců.
Upravená struktura zprávy: Dvacet zaměstnanců bude slavit vánoce každý den. Deset tisíc nových hraček přinese radost nejen dětem z okolí, ale také dvaceti zaměstnancům, kteří získají práci v novém velkoskladu…
Základní novinářské pravidlo říká, že zajímavou zprávou není “pes pokousal pána”, ale “pán pokousal psa”. A v našem sdělení tedy hledáme nestandardní prvek, který jinak “obyčejnou” zprávu promění v atraktivní čtení.
Jakou zprávu odešlete v následujících 7 dnech do redakce místních novin?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? Pokud chcete dobře napsat nejen tiskovou zprávu, ale také jakoukoliv nabídku tak, aby přesvědčila co nejvíce zákazníků k nákupu (a vy tak při stejných nákladech získali mnohem více objednávek), podrobný návod najdete kliknutím sem.