Jak nastavit odměny pro maximální zisk? (27)

Když jsme se naposledy dívali na odměny prodejců, říkali jsme, že “drobná” sleva zákazníkovi může nepříjemně snížit firemní zisk.

Pokud tedy prodejce odměňujeme přímou úměrou, není to dostatečný tlak na prodej s plnou marží.

Jak to vyřešit?

Varianty jsou dvě:

První je stanovit provizi prodejců tak, aby odpovídala ziskové marži:
Klesne-li zisk na polovinu, klesne na polovinu i odměna prodejce.

Druhá varianta je ještě přísnější – odměny totiž stupňuje:
Prodej za 100 % ceny = 100% provize.
Prodej za 95 % ceny = 50% provize.
Prodej za 90 % ceny = 0% provize.

Prodejci samozřejmě z těchto systémů nebývají nadšeni, signál je ale jasný: Jakákoliv sleva se citelně projeví i na prodejcově odměně. A pokud má tedy pravomoc poskytovat slevy, neměl by je vytahovat jako nástroj první pomoci, ale až jako prostředek poslední záchrany.

Jak v následujících 7 dnech upravíte systém odměn tak, aby více chránil firemní zisk?

Úspěšný týden přeje…

Jak nastavit odměny pro maximální zisk? (27) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Každého pracovníka můžete přitom rychle a “bezbolestně” naučit, jak úspěšně prodávat, i když zákazník požaduje slevu a konkurence je levnější. Praktický návod najdete kliknutím sem.


Kategorie

sleva až poslední záchranou, upravení systému odměn


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...