Téměř každá firma touží po tom, aby rostl počet jejích zákazníků…
… a v následujících několika tipech se proto zaměříme právě na způsoby, jak nové zákazníky do vaší firmy přivést.
Než to ale uděláme, chci vám položit jednoduchou otázku:
Kdo jsou lidé/firmy/instituce, které vlastně chcete přilákat?
Ano, otázka je to banální. A některé firmy nad ní dokonce ohrnují nos: „Na hlouposti my nemáme čas – my naše produkty a služby prodáváme komukoliv, kdo o ně projeví zájem.“
Pokud ale prodáváme „všechno všem“, často vyčerpáme svou energii snahou o splnění nemožného. Úplné spokojenosti všech zákazníků totiž nedosáhneme nikdy:
- Někteří preferují nejvyšší kvalitu.
- Jiní zase nejnižší cenu.
- Další požadují nejširší sortiment.
- A pro jiné je rozhodující rychlost dodání.
Odpovědí na otázku „koho chceme přilákat“ tedy neříkáme „na vás vyděláme hodně peněz a o vaše objednávky tedy máme zájem… ale o vás ostatní, co utrácíte jen pár korun, už zájem nemáme“.
Ujasňujeme si spíše, co je v našich silách, co můžeme slíbit, co můžeme splnit… a kdo naši práci a péči ohodnotí nejvíce.
Kdo jsou zákazníci, které chcete do vaší firmy přivést a kteří ohodnotí vaši snahu a péči nejvíce?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat dnes? Výsledkem bude nejen více spokojených zákazníků, ale také jasná odlišnost vaší firmy od ostatních. Metody, jak vaši odlišnost potom využít k získání dalších zákazníků, najdete kliknutím sem.