Lidé v telemarketingu se odjakživa hádají, který postup je správný:
Argument jedné skupiny: Při telefonátu není možné jen tak improvizovat. Musí mít strukturu a scénář. A tohoto se musíme držet.
Argument druhé skupiny: Když budeme do telefonu číst nějaký text, bude to znít strojeně.
Pravdu mají přitom obě strany.
Protože každý z nás už zažil volajícího, z jehož intonace jsme slyšeli, jak otrocky opakuje připravený text, a moc dobře víme, jak neosobně to na nás působí.
Na druhé straně, všichni jsme také zažili hovory, kdy druhá strana sice dlouho mluvila, na konci telefonátu jsme ale nebyli o nic chytřejší.
Pokud tedy zákazníkům telefonujeme, předem připravená struktura takového rozhovoru je nezbytná.
Přinutí nás totiž už dopředu promyslet, jakou větou začneme. Přinutí nás přemýšlet o tom, jaké námitky nám bude zákazník klást… a jak na ně odpovědět. A přinutí nás také promyslet, jak chceme telefonát zakončit.
Vlastní slova si při hovoru upravíme do úst podle svého, právě připravený scénář nám ale připomene myšlenky, které chceme zákazníkovi sdělit.
Jak v následujících 7 dnech připravíte scénář telefonického rozhovoru, který zaujme, přesvědčí a dovede zákazníka k akci?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co udělat dnes? Správným postupem můžete navíc dosáhnout i toho, že zákazníci utratí při objednávce více, než původně plánovali. Sbírku postupů, které vám v tom pomohou, najdete zde.