Minulý týden jsme si říkali, že zákazníci mají strach, zda splníme to, co jim slibujeme.
Obavu zákazníků z nákupu můžeme překonat i tak, že jim dáme možnost naše produkty či služby nejdříve vyzkoušet.
Postup je jednoduchý – produkt, který nabízíme, předáme zákazníkovi na zkoušku:
“Vím, že tomu, co zde říkám, nemusíte věřit. A vím, také, že nejpřesnější názor si uděláte sami. Tady máte X na 60 dní na vyzkoušení. A pokud s ním nebudete spokojeni, prostě mi jej vrátíte. Platí?”
Ano, některé se přirozeně vrátí nazpět, pokud ale naše zařízení skutečně funguje tak, jak slibujeme a nabízíme je pouze zákazníkům, kteří jeho funkce skutečně ocení, v domácnosti zákazníka nebo jeho firmě se stane “trojským koněm”. Než se totiž zákazník naděje, zvykne si na váš produkt natolik, že se s ním nebude chtít rozloučit.
Tato prodejní strategie není sice vhodná pro všechny produkty. Přinese totiž i nepříjemné situace, kdy zákazník bude mít váš produkt a nebude se mít k jeho zaplacení. Pokud ale celou výpůjčku ošetříte dokonale po právní stránce a tímto způsobem oslovíte jen ty klienty, které odhadnete jako důvěryhodné, riziko bude minimální. Sami si totiž vždy řídíte, kolik “peněz” budete mít mezi lidmi na zkoušku.
Tento postup byl v minulosti mimořádně úspěšný např. při prodeji barevných televizí, domácích zvířat, samobarvících razítek nebo třeba kancelářských kopírek. Odbourává-li tedy váš produkt námahu či nepříjemné úkoly a podporuje-li tak lidskou pohodlnost, právě bezplatná zkouška může být pro vaši firmu ideální strategií pro zvyšování prodeje.
Jak vyzkoušíte v následujících sedmi dnech metodu “bezplatné zkoušky” ve vaší firmě?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Nemáte čas? Pokud chcete rychle poznat metody, kterými vaše zákazníky přesvědčit k nákupu, sbírku těch nejlepších najdete kliknutím sem.