Pokud vaše firma prodává služby, máte oproti prodejcům hmatatelných produktů jednu nevýhodu, která je ale současně výhodou…
zákazník si vaši službu nemůže dopředu “osahat”.
Potíž je přirozeně v tom, že čím méně toho zákazník vidí, tím více musí spoléhat na naši prezentaci. A o to více je naše prezentace důležitější.
Nabídneme-li zákazníkovi provedení práce bez dalšího vysvětlení, uvidí v ní jen onu základní, s konkurencí srovnatelnou, “obyčejnou” službu. A bude přirozeně tlačit na cenu.
Ukážeme-li ale zákazníkovi:
– co všechno naše služba obsahuje,
– jaké nestandardní úkony provádíme,
– kolikrát a jak naši práci kontrolujeme,
– jak jsou naši pracovníci školení v jejím provádění,
– jak prověřujeme její dokonalé provedení,
… uvidí, že neposkytujeme službu, ale rovnou celý “servis”. A pochopí, proč má smysl zaplatit o těch pár procent více.
Jak ukážete zákazníkům v následujícím týdnu, co všechno vaše “obyčejná” služba obnáší?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Potřebujete inspiraci? Pokud vám zákazníci říkají, že “konkurence nabízí totéž” a vy se chcete odlišit (a odůvodnit tak vaši vyšší cenu), podrobný návod, jak při tom postupovat a stát se s konkurencí nesrovnatelným, najdete kliknutím sem.