fbpx

Jak reagovat na špínu a výmysly (38)

Nedávno jsem popisoval, jak si na jednoho klienta zasedl bývalý “zákazník”… a začal ji špinit v internetových diskusích.

Co jsem doporučil?

Protože se dotyční podepisují smyšlenými jmény, není možné je přímo identifikovat. A do nimravé práce s prohlížením IP adres přispěvatelů a párování příslušných příspěvků se žádnému vyšetřovacímu orgánu nechce.

Firma se může sice obrátit na provozovatele diskusních stránek, aby příspěvek smazal. Ten to ale může i nemusí udělat. A záleží tedy jen na něm, zda tam budou hanlivé texty viset i nadále.

Dopis od advokáta či hrozba žalobou pro nekalosoutěžní jednání funguje také jen na některé.

A pokud vše ostatní selže, zůstane nám jen trpělivá práce při vysvětlování okolností případu: Kdo si co koupil, kdy bylo plněno, jaká byla reklamace, kdy a jak jsme ji vyřešili, proč jsme dotyčného žalovali, jaký byl výsledek…

Zákazníci mají obavy z větších nákupů, a proto si na internetu své dodavatele prověřují. Narazí-li na stížnost, určitě si ji přečtou. Pokud ale na stejném místě uvidí také naši reakci (s přesným popisem toho, co se stalo), většinou si také uvědomí, kdo byl v právu… a naše pečlivá a věcná reakce je naopak utvrdí v tom, že jsme profesionály, na které se může spolehnout.

Jak v následujících 7 dnech zareagujete na stížnosti, které o vás na internetu kolují? 

Úspěšný týden přeje…

Jak reagovat na špínu a výmysly (38) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Co udělat dnes? Pokud se nespokojenost zakládá na pravdě, získali jsme nový impuls ke změně. A třeba taková změna prodejních postupů může přinést i překvapivě příjemné výsledky: Unikátní návod, jak právě tyto “jednoduché” postupy ihned využít i u vás, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VI