Když nabízíme naše produkty a služby “všem”, máme sice hodně potenciálních zákazníků…
… máme také ale spoustu konkurence.
Totéž, co nabízíme my, totiž nabízejí i ostatní.
Jak se od ostatních odlišit, aniž bychom museli moc utrácet?
Někdy stačí, když naši nabídku jen “zúžíme”:
Pokud budu např. pojišťovacím poradcem, mou konkurencí jsou všichni, kdo mají příslušné zkoušky.
Pokud si ale řeknu, že stejně nejlépe umím jeden typ klientů (a neumím/nechci získávat a servisovat ty ostatní), můžu se pasovat do pozice – například – “Pojišťovacího specialisty pro výrobní firmy a servisní firmy do 50 zaměstnanců v Českých Budějovicích a okolí”.
Zúžením jsem sice nic na své práci nezměnil.
Jen jsem vlastně pojmenoval to, co mi stejně jde nejlépe.
A zatímco obecných pojišťovacích poradců jsou tisíce, s touto specializací si můžu nyní budovat v očích cílových zákazníků pozici toho, kdo je pro jejich firmu tím nejvhodnějším partnerem.
Konkurence jsem se totiž zbavil tím, že jsem si vytvořil svou vlastní kategorii.
Jak zúžíte v následujících 7 dnech vaši nabídku z obecné na úzce specifickou?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Řadu praxí prověřených postupů, jak vaši firmu odlišit od konkurence (a metodu, jak vaši odlišnost nalézt a následně využít k získání dalších zákazníků), najdete kliknutím sem.