Dnešní tip vychází z lidské psychologie.
Jako lidé jsme totiž davoví tvorové.
A vidíme-li, že něco kupují ostatní, vzbuzuje to v nás nutkání nakupovat taky. Totéž. A na stejném místě.
Nesouhlasíte?
Známe to ale přece z našich dovolených:
Procházíme se večer po promenádě, hledáme restauraci, kde bychom se navečeřeli a narazíme na dvě restaurace.
Jedna je – až na jeden volný stůl – zcela zaplněná.
Ve druhé je naopak zcela prázdno, jen v koutku se choulí milenecký pár.
Kterou vybereme?
Nejistota, kterou v nás vzbuzuje ten prázdný prostor ve druhé restauraci, je natolik velká, že si i přes velký hluk vybereme tu první. (A i když si vybereme tu prázdnou, stále v duchu čekáme, kdy se projeví ona závada, kvůli které „sem nikdo nechodí“.)
Totéž platí i o našich zákaznících.
Zejména při prvním nákupu mají obavy, zda splníme to, co slibujeme. A dokážeme-li jim, že naše firma je vyhledávaným partnerem pro mnoho jim podobným, pomůže to překonat jejich nejistotu.
Příklad: Jeden úspěšný prodejce automobilů například vyfotí každého zákazníka s jeho novým vozem, fotografii mu zašle jako dárek… a její kopii si připevní na zeď ve své kanceláři.
Zákazníci, kteří si pak za ním přicházejí koupit nové auto vidí jednu stěnu zcela polepenou fotografiemi zákazníků, kterým již auta prodal. A protože tím signalizuje „oblíbenost“, zákazníci mají u tohoto prodejce menší obavy z nepodařeného nákupu, než jinde.
Jak v následujících sedmi dnech ukážete zákazníkům „oblíbenost“ vaší firmy mezi zákazníky?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Co funguje? Pokud chcete poznat i další metody, kterými vaše zákazníky přesvědčit k nákupu, sbírku těch nejlepších najdete kliknutím sem.