fbpx

Jak správně uvádět cenový odhad (4)

Minulý týden jsme si říkali, proč je důležité neodpovídat na cenovou otázku holým číslem.

Někdy se ale stává, že zákazník nechce odpovídat na naše doplňující otázky. A požaduje po nás odhad ceny bez toho, aniž bychom přesně věděli, co po nás vlastně bude chtít: “Potřebuju vymalovat byt. Kolik to bude stát?”

Většina reakcí v takovém případě zní: “Jó pane, to záleží na tom, jak máte velký byt. Za metr si účtujeme X Kč a pak ještě příplatky za přípravu a za míchání barev. A navíc bych to musel nejdříve vidět…”

Obdobně můžeme reagovat i my. Vyslovíme-li ale pouhou cenu, riskujeme, že si zákazník vybere někoho levnějšího. A pokud bude naše cena naopak výrazně nižší, zakázku můžeme ztratit pro nedůvěryhodnost.

Nejlepším postupem v této situaci je uvést tzv. “typický příklad” a okamžitě vzít iniciativu do vlastních rukou:

“Za vymalování standardního panelového bytu 3+1 o 60 čtverečných metrech si účtujeme zhruba X – XX Kč. V této částce už máte barvu i práci, navíc také přípravu celého bytu, pokrytí krycími foliemi a jejich závěrečné odstranění. Pokud si chcete místnosti připravit sama, z této částky vám samozřejmě můžeme potom poskytnout slevu. Na které ulici bydlíte? Odpoledne budeme vedle, na ulici Y, domluvme se, že se u vás v X hodin zastavím a na místě vám připravím písemnou a závaznou nabídku…”

Jak v následujícím týdnu změníte vaši reakci, když vás zákazník požádá o odhad ceny?

Úspěšný týden přeje…

Jak správně uvádět cenový odhad (4) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

 

P.S. Nemáte čas? Pokud chcete rychle poznat metody, kterými vaše zákazníky přesvědčit k nákupu, sbírku těch nejlepších najdete na nahrávce “33 způsobů, jak bleskově získat nové zákazníky a přesvědčit je k nákupu právě vašich produktů a služeb”. Více informací najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje I