Jak zvýšit úspěšnost vašich dopisních nabídek (9)

Mnoho z nás, kdo jsme se někdy snažili prodávat pomocí dopisů a poštou zasílaných nabídek, bylo zklamáno nízkou odezvou.

Poslali jsme 100 nabídek… a nikdo se neozval.
Poslali jsme 200 nabídek… a ozval se jen jeden.
Poslali jsme 500 nabídek… a reagovalo jen 5 zákazníků.

Výhoda písemných nabídek spočívá v tom, že takových “prodejců” můžeme poslat do terénu najednou hned několik set nebo i tisíc.

Jejich nevýhoda je ale v tom, že je většina lidí hodí do koše. A to i přesto, že naše nabídka byla velmi výhodná.

Mnoho firem udělá v této fázi závěr, že dopisní nabídky nefungují. Nechápou ale, že jejich závěr je založen na předpokladu, který nemusí být vůbec pravdivý.

Co je tímto předpokladem?

Každý, kdo posílá dopisní nabídky, má pocit, že když zásilku odeslal, pak adresát ji dostal a přečetl si ji.

Každý, kdo se ale někdy snažil následně adresátům zavolat, také ví, že když zákazníkovi položí otázku “Dostal jste můj dopis?”, mnoho z nich odpoví, že vůbec neví, o čem je řeč.

A to přesto, že dopis byl na jeho adresu skutečně doručen.

Dopisní nabídky jsou totiž v hierarchii priorit v myslích většiny příjemců až na posledním místě. Za každodenními problémy, za starostmi v práci, za hádkami s partnerem, za bolestí zubů, za nezaplacenými fakturami.

A fakt, že nám byla nějaká zásilka doručena, ještě neznamená, že jsme si ji přečetli. Nebo že jsme si ji přečetli celou.

Zkušení “poštovní” prodejci proto vědí, že pokud chtějí mít jistotu, že zákazník jejich nabídku skutečně četl, musí ji nejdříve avizovat telefonem (“Budeme vám posílat zásilku…”) nebo vytvořit z takových zásilek sérii (kdy každá prodává samostatně, ale současně se odvolává na ty předchozí) nebo zásilku připomenout následujícím telefonátem (“Posílali jsme vám dopis a rád bych to ještě doplnil…”)

Ano, je to dražší a pracnější. Stále to ale zabere méně času a námahy, než kdybyste za každým potenciálním zákazníkem museli cestovat přes celé město nebo půl republiky.

Jak dosáhnete toho, aby zákazníci vaši poštovní nabídku skutečně přečetli? 

Úspěšný týden přeje…

Jak zvýšit úspěšnost vašich dopisních nabídek (9) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Potřebujete inspiraci? Pokud chcete napsat vaše nabídky tak, aby na ně reagovalo co nejvíce zákazníků (a vy tak při stejných nákladech získali mnohem více objednávek), podrobný návod najdete zde kliknutím sem.


Kategorie

nízká odezva, poštovní nabídka


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...