Diskusi o nejlepších a nejhorších zákaznících máme za sebou.
Nyní ale musí zákonitě zaznít i ta třetí otázka: Jaký typ zákazníků vaše firma přitahuje?
Přestože se to na první pohled nezdá, vaše reklama, služby, servis, ceny, dostupnost, umístění a mnoho dalších detailů vytváří o vaší firmě obrázek. A tato image signalizuje potenciálním zákazníkům, zda jste pro ně vhodným partnerem.
Mnoho firem má pocit, že by měly nabízet své produkty a služby všem. V tomto případě je ale žádám, aby si představili, že jsou na chvíli majitelem sushi-baru s japonskou kuchyní. A když se jich zeptám, zda budou úspěšnější, když se zaměří na pivaře či na gurmány, všichni si vyberou správně.
Na příkladu restaurace to chápeme všichni, u vlastní firmy se to ale zdráháme přiznat: Našimi klienty nikdy nebudou “všichni”.
Každá firma obsluhuje pouze část trhu. A o tom, kteří zákazníci u nás budou nakupovat, nerozhodují oni… ale my.
Jaké “hosty” tedy dnes přitahujete? A jaké kroky v následujících sedmi dnech podniknete, abyste získali více těch, o které máte zájem… a méně těch, které rádi přenecháte vaší konkurenci?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Potřebujete inspiraci? Postupy, jak získat zákazníky, kteří jsou pro vaši firmu nejvýdělečnější, najdete kliknutím sem.