fbpx

Je to “lepší” skutečně lepší? (34)

Vzpomínáte si na dobu, kdy jste s podnikáním začínali?

Nebo na dobu, kdy jste začínali v práci a snažili se uspět u zákazníků?

Protože jsme tenkrát měli víc času než peněz, hledali jsme zákazníky osobně. Poptávali jsme se známých a obchodních partnerů. Sledovali jsme inzerci a volali do těchto firem naši nabídku. Opakovaně jsme se snažili uspět tam, odkud nás vypoklonkovali. Nebáli jsme se tolik o svou pověst. Měli jsme více energie…

U mnoha firem vidím, že po letech podnikání, praxe a zkušeností se jejich snaha přesunula do “vyšší” úrovně:

Místo osobní schůzky jednají jen emailem.
Místo osobních zpráv dostávají zákazníci newsletter.
Místo aktivního sjednávání schůzek u zákazníka čekají, až zákazníci přijedou sami.
Místo individuálních nabídek odkazují zákazníky na mnohastránkový ceník.
Místo obchodních zástupců vysílají do terénu “key account managery”.
A místo telefonního čísla na sebe rozdává šéf vizitky s kontaktem jen na svou asistentku.

Ano, s růstem firmy a zkušeností musí zákonitě nastat proměna z počátečního amatérismu k odborné profesionalitě. To je přirozené.

Nesmíme ale zapomínat na to, že celá profesionalizace má sloužit k tomu, aby se zákazníkům od nás lépe nakupovalo. Aby dostávali např. objednané zboží rychleji. Nebo aby nekolísala třeba kvalita provedených služeb. Nemá sloužit k tomu, abychom si my sami usnadnili práci a nutili zákazníky do postupů, které sice odpovídají našim “procesům”… ale pro zákazníky je to opruz.

Výraz “vyšší úroveň” dávám tedy do uvozovek. Schválně. Protože “lepší” někdy znamená sice líbivější, ale méně srozumitelné. Profesionálnější, ale chladnější. Světovější, ale povýšenecké. A procesně sice dokonalejší, ale pro vznik osobního zážitku a upevnění vztahu kontraproduktivní.

Jak v následujících 7 dnech prověříte, zda svou snahou o zdokonalování neposíláte zákazníky ve skutečnosti nakupovat jinam?

Úspěšný týden přeje…

Je to "lepší" skutečně lepší? (34) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak si to usnadnit? Víte, proč např. 68% vašich zákazníků uvažuje o odchodu ke konkurenci? Důvody jsou šokující… a přitom tomu můžete jednoduše zabránit. Podrobnosti zjistíte kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje VII