fbpx

Ještě jeden kontakt… (5)

Představa mnoha prodejců je jednoduchá:

Najdu si telefonní číslo potenciálního zákazníka.
Zavolám a domluvím si schůzku.
Představím mu naši firmu a naše produkty.
A hned na místě uzavřu objednávku.

Říkáte, že takto uvažují jen naivkové a že ostřílení matadoři vědí, že k úspěšnému prodeji musejí kontaktovat zákazníka vícekrát?

Máte pravdu.

Proč pak ale většina prodejců vzdá svou snahu hned po prvním odmítnutí?
A proč svou snahu vzdají po druhém či třetím odmítnutí i oni ostřílení matadoři?

Z jednoho průzkumu provedeného v USA vyplynulo následující:

    • 2 % objednávek jsou provedena při 1. kontaktu

 

    • 3 % objednávek jsou provedena při 2. kontaktu

 

    • 5 % objednávek je provedeno při 3. kontaktu

 

    • 10 % objednávek je provedeno při 4. kontaktu

 

    80 % objednávek je provedeno při 5-12. kontaktu

Česká realita a váš obor podnikání budou přirozeně jiné, tato statistika pro nás ale může být přesto přínosná.

Honit se za zákazníkem, který není perspektivní a odmítá nás, je plýtváním času.

Pokud ale před sebou máme zákazníka, který je pro naši firmu ideálním odběratelem, pak má smysl se k němu vracet i tehdy, když nás jednou či vícekrát odmítnul.

Odmítnutí totiž může pramenit z mnoha důvodů. A pokud tyto překážky zmizí, změní se jeho situace nebo odběratel přestane být spokojený se svým stávajícím dodavatelem, máme příležitost uspět.

Zkontrolujte, jak rychle po prvním odmítnutí vzdají boj vaši prodejci… a podpořte je v tom, aby perspektivní zákazníky oslovili tento týden ještě jednou. 

Úspěšný týden přeje…

Ještě jeden kontakt... (5) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak to udělat s menší námahou? Abychom vám pomohli kontaktovat zákazníky opakovaně, připravili jsme pro vás celou sérii nabídek, které stačí jen okopírovat a využít pro oslovení vašich zákazníků. Více informací najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II