Možná to znáte i vy:
Vypravujete svůj zážitek známému, ale v jeho výrazu vidíte, že vás moc nevnímá. A jakmile skončíte, hned spustí podrobný popis toho, co ten den zažil on sám…
Sebestřednost není charakterovou vadou, ale lidskou přirozeností. Každý z nás vnímá svět svým vlastním pohledem… a automaticky proto máme pocit, že právě náš náhled na svět je ten “jediný” správný.
Přicházejí-li za námi tedy firmy s tím, že chtějí představit svou nabídku, pouštíme je jedním uchem dovnitř a druhým ven. Jakmile ale začnou mluvit o tom, co zajímá nás, najednou zbystříme. Představují sice stále tentýž výrobek, protože ale začali mluvit o tom, jak se dotkne našeho života, z jejich nezáživného výkladu se najednou stane zajímavé povídání.
Chceme-li tedy uspět u zákazníků, musíme popisovat naši nabídku takovými slovy, ukázkami a příklady, u kterých si zákazník uvědomí, že se týkají právě jeho. A protože se na svět budeme dívat jeho “brýlemi”, mnohem častěji také pochopí výhodu, kterou mu náš produkt přinese.
Lidé jsou zaměřeni na sebe… a toho můžeme využít v prodeji.
Jak v následujících 7 dnech upravíte vaši nabídku, aby v ní zákazníci viděli přínos pro sebe?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? “Pootočením” nabídky tak, aby ji zákazník začal skutečně vnímat, dosáhnete důležité výhody: Zákazník začne jasněji vnímat rozdíl mezi vámi a konkurencí. A právě tato odlišnost rozhodne, že si pro nákup vybere právě vás. Praktický návod, jak odhalit tu svou “odlišnost od konkurence” (i když prodáváte totéž), najdete kliknutím sem.