fbpx

Kdo nám otevře dveře? (41)

Přestože pomáhám firmám zvyšovat prodej pomocí marketingových postupů, sám říkám, že tyto postupy mají na stupnici schopnosti zvýšit prodeje až druhé místo.

Největší moc k získání objednávky má totiž osobní jednání se zákazníkem.

Potíž je ale v tom, že v mnoha oborech se s námi potenciální zákazník nebude osobně bavit do té doby, než uvidí nějaké výsledky. A výsledky mu můžeme ukázat, jen když nám k tomu dá příležitost.

Cesta z tohoto začarovaného kruhu přitom existuje. A jmenuje se společný známý, který nás představí.

Chceme-li iniciovat jednání s nedostupným potenciálním zákazníkem, nejdříve bychom měli pátrat po někom, kdo jej už zná. Po někom, kdo mu sám něco prodává. Nebo po někom, kdo mu už něco dodává. Tedy mezi našimi známými, zákazníky a dodavateli.

Po dotyčném přitom nechceme, aby se za nás zaručil. Pouze dáme dohromady jeho zkušenost s naší firmou (což můžeme urychlit tím, že ji dle jeho vyprávění sami sepíšeme). A následně jej požádáme, aby ji např. poslal cílové osobě. Nebo se o tom zmínil osobně.

Známé jméno v hlavičce odesílatele přiměje adresáta, aby si dopis/email přečetl. A pokud jsme byli tím skutečným pomocníkem, jehož povahu najdete ve všech tipech, které jste v tomto seriálu dosud četli, dotyčný bude mít pádný důvod osobně poznat toho, koho ostatní tak chválí.

Koho z našich zákazníků, dodavatelů či známých oslovíme v následujících 7 dnech s žádostí, aby nás představil potenciálnímu zákazníkovi, se kterým se znají? 

Úspěšný týden přeje…

Kdo nám otevře dveře? (41) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Pokud pak budete posílat “představenému” zákazníkovi svou nabídku, nezapomeňte využít tento nástroj. Pomůže vám totiž při stejných nákladech získat mnohem více objednávek.

Tipy pro zvýšení prodeje VII