Kdo za to může? (52)

Když začnou klesat prodejní výsledky, ve firmách vypukají hádky o to, kdo za to může.

A každý vidí škůdce jinde:

  • Podle některých může za pokles prodeje vývoj, protože nevymysleli nic převratného a prodáváme to samé, co konkurence.
  • Výroba může za to, že to není schopna udělat levněji a za tu současnou cenu je to neprodejné.
  • Logistika za to, že to moc dlouho trvá a zákazníci jsou naštvaní, že musí čekat.
  • Marketing za to, že celá reklama je jen fotka produktu a nic dalšího nevymysleli.
  • Prodejci za to, že nedokáží zákazníky přesvědčit, že máme lepší věci, než konkurence.

A samozřejmě taky ředitel za to, že bere tolik peněz, ale všechnu práci za něj přitom dělají ostatní.

Když ale objektivně zhodnotíme, která z těchto činností má největší potenciál zvýšit nebo utlumit zájem zákazníků, odpovědí je, že to nejsou lidé ve výrobě, dopravci, servisáci a dokonce ani prodejci.

Největší zásluhu na prodejním (ne)úspěchu mají lidé, kteří odpovídají za zviditelňování firmy a seznámení zákazníka s naší firmou ještě před tím, než nám zatelefonuje nebo nás přijde navštívit. A tomu říkáme marketing.

Marketing je to, co přivede zákazníky do vstupních dveří naší prodejny, dílny, pracoviště nebo kanceláře. A prodej je to, co pak děláme se zákazníkem, jakmile s ním mluvíme osobně, v emailu nebo po telefonu.

Zlepšíme-li se v osobním jednání se zákazníkem, jsme tím schopni ovlivnit rozhodnutí jednotek, desítek, možná stovek zákazníků každý den. Zlepšíme-li se ale v té strategické, propagační, reklamní a marketingové činnosti, jediné zlepšení může ovlivnit rozhodnutí stovek, tisíc nebo statisíců lidí, kteří se na nás v důsledku začnou obracet.

Jak v následujících 7 dnech zaměříte své úsilí na to, jak pomocí marketingu přesvědčit více zákazníků, aby sedli do auta, zvedli telefon nebo přišli za vámi osobně… předem rozhodnuti váš produkt či službu koupit? 

Úspěšný týden přeje…

Kdo za to může? (52) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Chcete výsledky? Takové změny můžeme dosáhnout třeba tím, že odhalíme zákazníkovi, v čem spočívá ten rozdíl mezi námi a konkurencí. Právě tato odlišnost pak rozhodne, že si pro nákup vybere právě nás. A praktický návod, jak odhalit tu svou “odlišnost od konkurence” (i když prodáváte totéž), najdete kliknutím sem.

 

 


Kategorie

jak přesvědčit marketingem, kdo je zodpovědný za prodejní neúspěch


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...