fbpx

Kdy má smysl peníze “prodělávat” (26)

Firmy, které používají k získávání zákazníků dopisy, inzeráty a katalogy, mají mnohdy negativní zkušenost…

Zveřejní inzerát za 20 000 Kč a ten jim přivede třeba jen 5 nových zákazníků.

Pokud je hodnota průměrné objednávky např. 3.000 Kč a z toho zisk 1.000 Kč, na pěti zákaznících vydělají 5 x 1.000 = 5 000 Kč.

Protože ale za inzerát zaplatili čtyřnásobně více, 15 000 Kč tak vlastně prodělali a na inzerci proto trvale zanevřou.

Dělají ale správně?

Možná ne…

Pokud totiž podnikají v oboru, který přináší opakované nákupy a 3.000 Kč je průměrná měsíční útrata zákazníka, pak roční zisk firmy na jednoho zákazníka činí 12 x 1.000 Kč = 12.000 Kč. A v případě pěti zákazníků je to 60.000 Kč.

Z pohledu jednoho nákupu byl tedy onen inzerát prodělečný.
Z pohledu celoroční útraty firmě ale vydělal 40.000 Kč.

Osobně prosazuji myšlenku, že by se každá reklama měla minimálně zaplatit. Jak ale vidíte, někdy má smysl na reklamě “prodělávat”.

Pokud totiž víme, že reklamou přivedený zákazník bude u naší firmy opakovaně nakupovat, původní ztráta se totiž brzy promění v zisk.

Jak si v následujících sedmi dnech spočítáte, které z vašich inzerátů má smysl opakovat, i když je dnes považujete za neúspěšné?

Úspěšný týden přeje…

Kdy má smysl peníze "prodělávat" (26) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Mnoho našich dnešních prodejních postupů je možné navíc drobně upravit tak, aby nám přinášely – bez další práce – mnohem lepší výsledky. Unikátní návod, jak právě tyto “drobné, ale účinné” změny provést i u vás, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje II