Potřebujeme zvýšit ceny.
Ale máme strach, že nám zákazníci utečou ke konkurenci.
Jak to udělat?
Pokud budeme dělat mrtvého brouka a zákazníka jen postavíme před hotovou věc, ničeho špatného se tím nedopustíme. Ale nic tím ani nezískáme.
Zvyšování ceny je totiž ideální příležitostí k tomu, abychom zákazníkům ukázali, proč mají naše produkty a služby vyšší hodnotu… a tedy i cenu.
Víme-li tedy, že budeme od příštího měsíce zvyšovat ceny, můžeme:
-
- 1. Napsat zákazníkům osobní email/dopis, ve kterém jim tuto informaci sdělíme.
-
- 2. V dopise vysvětlíme, proč jsme k tomuto kroku přistoupili (např. jak dlouho jsme se snažili naše ceny přes rostoucí náklady udržet a jak jsme nakonec podlehli inflaci a zvyšování nákladů na vstupy).
-
- 3. Pokud je to v našem oboru vhodné, v závěru můžeme zákazníka pobídnout k tomu, aby si objednal zásoby zboží za současné ceny ještě před zdražením.
Zákazníci vědí, že čas od času musíme zdražit. Nechtějí se o tom ale dozvědět až jako poslední. A už vůbec ne tak, aby na tom prodělali.
Odesláním zprávy, která zvýšení ceny oznámí, sice vyvoláme diskusi a nová jednání o ceně… ta by nás ale čekala tak jako tak.
Dáme-li ale navíc zákazníkům příležitost, aby nakoupili ještě za nízké ceny, hrot zdražení tím částečně otupíme… a zákazníky ve většině případů udržíme.
Jak v následujících 7 dnech změníte postup zvyšování cen ve vaší firmě?
Úspěšný týden přeje…
Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz
P.S. Jak na to? Získat nové zákazníky přitom můžete i s vyššími cenami. Jak? Praktický návod, jak úspěšně prodávat, i když jste o něco dražší než ostatní, najdete kliknutím sem.