fbpx

Když musíme zvýšit ceny… (51)

Potřebujeme zvýšit ceny.
Ale máme strach, že nám zákazníci utečou ke konkurenci.

Jak to udělat?

Pokud budeme dělat mrtvého brouka a zákazníka jen postavíme před hotovou věc, ničeho špatného se tím nedopustíme. Ale nic tím ani nezískáme.

Zvyšování ceny je totiž ideální příležitostí k tomu, abychom zákazníkům ukázali, proč mají naše produkty a služby vyšší hodnotu… a tedy i cenu.

Víme-li tedy, že budeme od příštího měsíce zvyšovat ceny, můžeme:

    • 1. Napsat zákazníkům osobní email/dopis, ve kterém jim tuto informaci sdělíme.
    • 2. V dopise vysvětlíme, proč jsme k tomuto kroku přistoupili (např. jak dlouho jsme se snažili naše ceny přes rostoucí náklady udržet a jak jsme nakonec podlehli inflaci a zvyšování nákladů na vstupy).
    • 3. Pokud je to v našem oboru vhodné, v závěru můžeme zákazníka pobídnout k tomu, aby si objednal zásoby zboží za současné ceny ještě před zdražením.

Zákazníci vědí, že čas od času musíme zdražit. Nechtějí se o tom ale dozvědět až jako poslední. A už vůbec ne tak, aby na tom prodělali.

Odesláním zprávy, která zvýšení ceny oznámí, sice vyvoláme diskusi a nová jednání o ceně… ta by nás ale čekala tak jako tak.

Dáme-li ale navíc zákazníkům příležitost, aby nakoupili ještě za nízké ceny, hrot zdražení tím částečně otupíme… a zákazníky ve většině případů udržíme.

Jak v následujících 7 dnech změníte postup zvyšování cen ve vaší firmě? 

Úspěšný týden přeje…

Když musíme zvýšit ceny... (51) 1

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Získat nové zákazníky přitom můžete i s vyššími cenami. Jak? Praktický návod, jak úspěšně prodávat, i když jste o něco dražší než ostatní, najdete kliknutím sem.

Tipy pro zvýšení prodeje III