Když se zákazník “zasekne” (22)

Čas od času se to stává všem:

Několik týdnů jednáte se zákazníkem.
Proberete všechny detaily.
Zákazník si vezme čas na rozmyšlenou.
Ale pak přestane reagovat.

Nezvedá telefony, nereaguje na emaily, nechává se zapírat.

Proč?

To sice nevíme… a nám to evidentně říct nechce.

Řešení?

Protože naše výzvy zůstanou bez odpovědi, požádáme kolegu nebo šéfa, aby nám pomohl.

Zatelefonuje zákazníkovi s tím, že si chce promluvit o “našem chování”.

(Tato formulace je důležitá, protože slibuje, že kolega/šéf nebude pokračovat v prodeji, ale chcete jen zjistit nějaké informace. A pokud bude takový vzkaz dotyčnému předán sekretářkou, máme vysokou šanci, že se nám ozve.)

Potom zákazníkovi položí jednoduchou otázku:

“Víte, kolega (naše jméno) mi říkal, že jste spolu jednali o vaší zakázce. A pak se asi něco stalo, nevím, asi něco pokazil. Mohl bych se zeptat, jestli udělal něco nevhodného, o čem bych měl vědět…?” 

Zákazník nás začne někdy bránit, že jsme nic špatného neprovedli… a odhalí skutečný důvod, proč se odmlčel. Nebo si na nás začne stěžovat… a odhalí skutečný důvod, proč se odmlčel.

V obou případech jsme ale zjistili, co můžeme nyní udělat, abychom posunuli transakci k úspěšnému konci. A stačil k tomu právě tento “kontrolní” telefonát.

Jak využijete tento postup u “zaseknutých” zákazníků v následujících 7 dnech?

Úspěšný týden přeje…

Když se zákazník "zasekne" (22) 2

Pavel Řehulka
www.JakZvysitProdej.cz

P.S. Jak na to? Chcete-li zákazníka následně přivést k nákupu, sbírku osvědčených postupů najdete kliknutím sem.


Kategorie

zaseknutý zákazník, zjistit důvod zapírání se


Může vás také zajímat...

Zlepšit i vaše prodejní výsledky? Okamžitě pomocí těchto online průvodců...